וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב טרגדיה בימ"מ: רופא היחידה מת במפתיע

29.7.2013 / 17:54

הרופא בן ה-45 הלך לעולמו בשנתו, ככל הנראה מדום לב. לוחמים ביחידה סיפרו כי מדובר ברופא מסור שהגיע לפני שנים ספורות ליחידה. הוא הובא למנוחות בבית עלמין בצפון

מפקד היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור של משטרת ישראל (ימ"מ), ניצב-משנה ש', לא האמין למשמע אוזניו כשפקודיו הודיעו לו על כך שרופא היחידה, גבריאל בונטרו בן ה-45 מת, כפי הנראה, מדום לב במהלך השינה. האירועים שקדמו למקרה נמצאים עדיין בתחקיר.

לוחמים ביחידה סיפרו כי מדובר ברופא מסור ומקצועי מאוד שהגיע לפני ארבע שנים ליחידה אחרי שסיים את ההתמחות. היום (שני) אחר הצהריים הוא הובא למנוחות בבית עלמין ברעננה כשמלווים אותו בני משפחה, חלקם הגיעו מחו"ל, לוחמים, מפקדים וקצינים בכירים ממשטרת ישראל ומשמר הגבול, בהם המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו ומפקד מג"ב, ניצב עמוס יעקב. אבל כבד ירד על הימ"מ, שרגילה לפעול בצללים. לבקשת המשפחה, אמצעי התקשורת לא סיקרו את הלוויה.

מפקד היחידה ניצב משנה ש' ספד לבוטנרו, שהותיר אחריו שתי ילדות: "השארת אחריך דור קרבי לוחם של פארמדיקים וחובשים אשר אותם חנכת והכשרת. נוח על משכבך בשלום. בשם קציני, לוחמי ואנשי היחידה כולה אני נפרד ממך בהצדעה".

הלוחם המוערך שנהרג בגבול מצרים

בשנים האחרונות התפרסמה היחידה המיוחדת לא רק בשל הצלחות מבצעיות, אלא בין היתר בשל מקרים טרגיים שפקדו את היחידה. הראשון שבהם אירע ב-18 באוגוסט 2011 במהלך הפיגוע בעין-נטפים ליד גבול מצרים. בתום הקרב הקשה והמתמשך ערכו שר הביטחון לשעבר אהוד ברק והרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ תדריך לעיתונאים מרחק קצר ממקום הפיגוע. ברקע ניתן היה לראות את כלי הרכב של הימ"מ מגיעים לקו הגבול כדי לאסוף את הלוחמים, ביניהם רב-נגד פסקל אברהמי - הצלף הוותיק של הימ"מ.

אברהמי הציע לחבריו לעלות במקומו לרכב כי נשא ציוד כבד וארוך והחל לצעוד דרומה. לפתע נפתחה אש וקליע מרובה צלף פגע בו והרג אותו במקום. האירוע זעזע את היחידה שכן אברהמי היה סמל בימ"מ בפרט ובמערכת הביטחון כולה בשל גילו (49), סיפור עלייתו ארצה מצרפת והישגיו המבצעיים לאורך השנים.

בנו של לוחם הימ"מ מיכאל כהן ז"ל על קבר אביו. באדיבות המשפחה
להב בן הארבע שעלה לראשונה לחלקת קברו של אביו מיכאל כהן/באדיבות המשפחה

הסיפור הטרגי השני שזעזע את היחידה ארע בשנת 2012 כשאחד מלוחמי הימ"מ הבכירים, מיכאל כהן (42) שהיה מבין מקימי היחידה לאבטחת המפכ"ל, חלה במחלת הסרטן ומת תוך חודשים ספורים, כשחבריו מהיחידה פוקדים את מיטתו מדי יום. המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, ספד לו ושיבח את תרומתו לביטחון המדינה. הסיפור האישי של כהן הגיע לתודעת הציבור לאחר שבחודש אפריל השנה, ביום האזכרה, התפרסמה באינטרנט תמונה של בנו להב בן הארבע שעלה לראשונה לחלקה וחיבק את הקבר של אביו.

יצוין, כי יחידת הימ"מ רשמה מאז הקמתה הצלחות כבירות בלחימה בטרור, ביניהן בפיגוע כביש החוף, בחיסול בכירי ארגוני טרור בעיר צור במלחמת שלום הגליל, בהשתלטות על "אוטובוס האימהות", בחיסולו של ראש החמאס בחברון עבדאללה קוואסמה, בקרבות פנים מול פנים עם בכירי ארגוני הטרור הפלסטינים בגדה המערבית ובמבצעים רבים שעד היום לא הותרו לפרסום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully