וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס מפעל חיים ללוחם הימ"מ פסקל אברהמי שנהרג בדרום

משפחתו של אברהמי שנהרג בפעילות מבצעית באוגוסט האחרון קיבלה בשמו את הפרס. בטקס קיבלו 26 שוטרים תעודות הצטיינות. הנשיא פרס: המשטרה - חוד החנית במאבק באלימות

תעודות הצטיינות והוקרה הוענקו היום (שני) ל-26 שוטרים מכל מחוזות המשטרה, אגפיה וכוחות משמר הגבול. טקס ההוקרה נערך באוניברסיטה העברית, במעמד נשיא המדינה שמעון פרס, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', וצמרת משטרת ישראל. בין המצטיינים שתרמו "תרומה משמעותית להשגת יעדי משטרת ישראל" נמצאות גם שלוש נשים, ולוחם הימ"מ רב-נגד פסקל אברהמי, שנפל באוגוסט 2011 בפעילות מבצעית בדרום הארץ.

לוחם הימ"מ פסקל אברהמי, לפני שנהרג, עם שר הביטחון אהוד ברק. משרד הביטחון
משפחתו קיבלה עבורו פרס על מפעל חיים. פסקל אברהמי/משרד הביטחון

"אשרי העם הזה שאלו הם שוטריו", אמר בטקס מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, "שמחתנו מהולה בעצב. בין המצטיינים חסר לוחם אחד – אנו נעניק תעודת הוקרה על מפעל חיים לפסקל אברהמי, אדם שבחייו היה כל מה שיפה בארץ הזאת. גיבור".

אברהמי, שמשפחתו קיבלה בשמו בטקס תעודת הערכה על מפעל חיים, שירת במשמר הגבול 25 שנה בתפקידים שונים. במהלך שירותו זכה בציונים רבים לשבח. בין היתר, בשנת ב-1990 הוענק לו עיטור האומץ על חיסול חוליית מחבלים חמושה שעשתה דרכה לפיגוע ובשנת 1995 הוענק לו עיטור המופת על אירוע בו הסתער מטווח קצר על מבוקשים אשר רצחו שמונה ישראלים והיו בדרכם לביצוע פיגוע נוסף.

"המשטרה לא האחראית היחידה לאלימות בכדורגל"

דנינו התייחס בנאומו למספר שוטרים שקיבלו את תעודת ההצטיינות, ביניהם סמל מתקדם ירדן זמיר. "אשרי העם הזה שאחד משוטריו הוא סמל מתקדם ירדן זמיר. סמל מתקדם זמיר היה בחופשה כאשר הבחין בדליקה בבניין סמוך למקום מגוריו", אמר דנינו, "לאחר שהזעיק כוחות הצלה נכנס בעצמו אל הבית הבוער ותוך סיכון חייו חילץ תינוק ושני ילדים דרך החלון. הוא יצא מהבית הבוער רק לאחר שסרק את כל החדרים ווידא שאין בו לכודים נוספים".

נשיא המדינה, שמעון פרס, הביע הערכה ותודה לשוטרי המשטרה ולמפכ"ל דנינו. בנאום שנשא בטקס אמר כי "לאחרונה אנו עדים לגילויי אלימות בכל מגזרי החברה; במשפחה, בכבישים, בבתי הספר ועתה גם במגרשי הכדורגל". לדבריו, "את האלימות יש לעקור מהשורש. זהו תפקידה של המשטרה. וחובתה של החברה. האזרח חייב לסייע בידי המשטרה כי היא זו המגנה עליו. משטרת ישראל היא חוד החנית במאבק באלימות".

גם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', התייחס לאלימות בכדורגל ואמר כי "בימים האחרונים גוברים הקולות להשיב את השוטרים למגרשי הכדורגל. אני מגנה את האלימות הזאת". כמו כן אמר אהרונוביץ' כי "משטרת ישראל איננה הפתרון היחיד" והדגיש כי "נדרש שיתוף פעולה בין כל הגורמים".

עוד באותו נושא:
ההרוג השמיני במתקפות בדרום: הלוחם הוותיק בימ"מ
התמונות האחרונות: לוחם הימ"מ צולם דקות לפני מותו
האלימות בכדורגל - סיקור מיוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully