וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג הקטר בספרד מואשם בהריגה, החברה מתנערת ממנו

פרנסיסקו גרסון נאשם שנסע במהירות של 190 קמ"ש בתאונה שגרמה למותם ברשלנות של 79 נוסעים. לדברי עדי ראייה הוא סיפר שניסה לבלום ולא הצליח. חברת הרכבות: זו לא אשמתנו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נהג הרכבת שהתרסקה בצפון ספרד בשבוע שעבר הואשם ב-79 סעיפי הריגה ברשלנות ובסעיפים נוספים של גרימת חבלה גופנית. הנהג, פרנסיסקו חוזה גרסון אמו, בן 52, שוחרר אמש (ראשון) בערבות ובתנאים מגבילים.

התביעה חוקרת אם גרסון נסע במהירות מופרזת בקו הרכבת שהגיע לעיר סנטיאגו דה קומפוסטלה במחוז גליסיה. במסגרת שחרורו בערבות, נלקח ממנו דרכונו ובית המשפט אסר עליו לצאת מהמדינה.

לפי דיווחים מאזור התאונה הקטלנית, הרכבת התקרבה לעיקול מסוכן במהירות של 190 קמ"ש, בקטע שבו המהירות המותרת היא 80 קילומטרים בלבד. גרסון צולם בזירת התאונה כשהוא מדמם מראשו, זמן קצר אחרי שחילץ את עצמו מהקטר. עדי ראייה אמרו כי הוא שוטט בהלם בין הגופות ומלמל לעצמו: "מה עשיתי".

לפחות 130 נוסעים נפצעו בתאונה, בהם חמישה אמריקנים ואזרח בריטני. עוד אזרח אמריקני נהרג. כ-70 פצועים עדיין מאושפזים.

תאונת רכבת במחוז גליסיה, רכבת ירדה מהפסים. ספרד. יולי 2013. AP
גרסון בבית המשפט, אמש בסנטיאגו דה קומפוסטלה/AP

בהופיעו מול בית המשפט, הודה גרסון כי נסע מהר מדי בעיקול, אך טען כי היה מדובר בטעות רגעית בשיקול דעת. ואולם, בעבר הוא העלה לפייסבוק צילומים של מד המהירות בקטר, והתרברב שהוא נוהג לנסוע במהירות של 200 קמ"ש. הוא אף התלונן שלא מתירים לו לנסוע במהירות גדולה יותר.

אווריסטו איגלסיאס, תושב העיר סנטיאגו דה קומפוסטלה, סיפר בראיון לטלוויזיה הספרדית כי סייע ללוות את הנהג הפצוע לכר דשא עליו שכבו יתר הפצועים מהתאונה. "הוא אמר לנו שהוא רוצה למות", סיפר איגלסיאס. לדבריו, נהג הקטר התוודה באוזניו שהוא נהג מהר, וסיפר שהוא ניסה לבלום את הרכבת אך לא הצליח. נוסע אמריקני שהיה ברכבת, סטיבן וורד, אמר כי צג שהיה ברכבת הקרין את מהירות הנסיעה - 194 קמ"ש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קרון רכבת שירדה מהפסים בספרד. יולי 2013. רויטרס
שוטר בוחן את קטר הרכבת ההפוך, בסוף השבוע/רויטרס

שתי חקירות מתנהלות במקביל כדי לבדוק את הגורמים לאסון. האחת בודקת אפשרות לטעויות שעשה הנהג, והשנייה בודקת אפשרויות לכשלים טכניים ברכבת. בין היתר נבחן אם היתה בעיה במערכות ההתראה של הרכבת שנועדה להודיע לנהג להאט לקראת העיקול המסוכן.

גרסון עבד זה שלושים שנה בחברת הרכבות הלאומית של ספרד, רנפה, מתוכן עשר שנים כנהג. בחברה נוטים להטיל עליו את האחריות לתאונה. "ככל שידוע לנו, הרכבת הייתה במצב מצוין כשיצאה למסלול הנסיעה", אמר נשיא החברה, חוליו גומז פומאר. פומאר דחה את הטענה לפיה מערכת ההתראה לא עבדה כראוי. "הטיעון הזה לא נשמע הגיוני", אמר לרשת החדשות אי-בי-סי.

לקריאה נוספת על התאונה
תיעוד האסון בספרד: הרכבת הדוהרת יורדת מהפסים
גורם רשמי: חשד שנהג הקטר נסע במהירות מופרזת
נהג הרכבת "השוויץ" בפייסבוק בנהיגה ב-200 קמ"ש

תאונת רכבת במחוז גליסיה, רכבת ירדה מהפסים. ספרד. יולי 2013. AP
תיעוד התאונה ממצלמת אבטחה/AP
תאונת רכבת במחוז גליסיה, רכבת ירדה מהפסים. ספרד. יולי 2013. AP
מסע ההלוויה של אחת מהרוגות התאונה, ביום שבת/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully