וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג הרכבת מספרד "השוויץ" בפייסבוק ב-200 קמ"ש

החוקרים בספרד מאמינים כי תאונת הרכבת נגרמה ממהירות מופרזת של נהג הקטר - שנדמה כי זה היה "תחביבו". בעמוד הפייסבוק שלו כתב בעבר: "אם אסע מהר יותר, ייקנסו אותי"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

תאונת הרכבת בספרד: נהג הרכבת בן ה-52 שהיה מעורב בתאונה הקשה בה מצאו את מותם 80 בני אדם, "השוויץ" בעבר בפני חבריו לעבודה על המהירות הגבוהה בה אהב לנסוע – כך דווח היום (שישי) בכלי התקשורת במדינה.

תאונת הרכבת בספרד: כותרות נוספות
תיעוד האסון בספרד: הרכבת הדוהרת יורדת מהפסים
גורם רשמי: תאונת הרכבת – עקב מהירות מופרזת
תאונת הרכבת: הוכרזו שלושה ימי אבל בספרד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התיעוד שהעלה גרסון לפייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחקירת התאונה הקשה התברר די מהר כי פרנסיסקו חוזה גרסון, שהיה מאחורי ההגאים של רכבת הנוסעים שירדה מהפסים ליד העיר סנטיאגו דה קומפוסטלה, נסע במהירות כפולה מהמותר בקטע שבו אירע האסון (כ-150 קמ"ש). אלא שהיום מסתבר כי המהירות המופרזת שבה נהג לא הייתה מקרית – וכי זה היה "תחביב" שלו. בשנה שעברה העלה גרסון לרשת הפייסבוק תמונה בה נראה מד המהירות של הקטר, כשהוא במקסימום האפשרי – כ-200 קמ"ש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"כיף לנסוע לצד ניידת משטרה"

חשבון הפייסבוק של הנהג אמנם הוקפא, אולם לפני כן – הספיקו גולשים לראות בעמוד שלו את התיעוד המדובר, עליו הוא גם לחץ "לייק". "וואו, אתה נוסע כל כך מהר – תאט!", כתב לו בתגובה לפוסט אחד מחבריו, אך גרסון המשיך והתרברב: "אם אסע מהר יותר, ייקנסו אותי. הספידומטר לא משקר". איש נוסף כתב לנהג כי "לו המשטרה הייתה יודעת, הוא היה מאבד את כל הנקודות" שצבר (בהתייחסו לשיטת הניקוד שנהוגה בתחום התחבורה בספרד). גרסון שוב השיב בלגלוג וכתב: "כמה כיף יהיה לנסוע לצד ניידת משטרה, לעקוף אותה ולהפעיל את גלאי המהירות. חה חה, בסך הכל קנס קטן לחברת הרכבות".

תיעוד: הרכבת דהרה וירדה מהפסים - עשרות נהרגו. רויטרס
רגע האסון/רויטרס

גרסון הועסק בחברת הרכבות הלאומית של ספרד, רנפה, במשך שלושה עשורים, והיה נהג של רכבות מהירות בקו שבין מדריד לפרול בשנה האחרונה. הוא לא נפצע בתאונה, ובבדיקה שנערכה לו לא נמצאה גם עדות לאלכוהול בדמו. כעת הוא עצור על ידי המשטרה. מעדויות שהצטברו, עלה כי מיד לפני התאונה נשמע גרסון ברשת הקשר כשהוא אומר: "אני על 190 קמ"ש". שניות לאחר האסון, כך לפי חילופי הדברים ברשת, נדמה כי לא גרסון ולא נהג המשנה הבינו את חומרת האירוע. אחד מהנהגים אף הספיק להודיע לפיקוח הרכבות המרכזי כי הוא נפגע בגבו ובצלעותיו וכי הוא לא מסוגל לצאת מהרכבת. "אני מקווה שאף אחד לא נהרג, הכל ייפול על המצפון שלי. אנחנו רק בני אדם, אנחנו רק בני אדם". אף שהעדויות אכן מדברות על נסיעה במהירות מופרזת, עדיין לא ברור אם זו הסיבה לתאונה – והחוקרים מחכים לניתוח הממצאים מה"קופסה השחורה" של הרכבת.

לפחות 35 הרוגים בתאונת רכבת בגליסיה שבספרד, 25 ביולי 2013. רויטרס
זה מה שנשאר מהרכבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully