וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: 77 הרוגים בתאונת רכבת בגליסיה

25.7.2013 / 7:30

חברת הרכבות הספרדית אישרה כי הרכבת ירדה מהפסים בעיר סנטיאגו דה קומפוסטלה. 141 מ-218 הנוסעים נפצעו בתאונה. אחד הנוסעים: "הבנו שהרכבת עולה באש. ראיתי גופות"

שידור חי מספרד:

LIVE

אחד מאסונות הרכבת הקשים שידעה אירופה: לפחות 77 בני אדם נהרגו אמש (רביעי) ו-141 אחרים נפצעו בתאונת רכבת בצפון-מערב ספרד. חברת הרכבות הספרדית אישרה כי הרכבת, שעליה היו 247 נוסעים ואנשי צוות, ירדה מהפסים במרחק של כשלושה קילומטרים מהעיר סנטיאגו דה קומפוסטלה שבמחוז גליסיה. ככל הנראה, היא סטתה ממסלולה בעיקול חד.

מושל המחוז, אלברטו נונז פייג'ו, אמר לתחנת רדיו מקומית כי מדובר ב"מספרים ראשוניים. סיימנו לסרוק את הקרונות שנהרסו". המושל תיאר את זירת האירוע כ"מחרידה". הוא אמר כי טרם ידוע בוודאות מה גרם לתאונה הקטלנית. העיתון הספרדי "אל-פאיס" דיווח הבוקר כי אחת הסיבות האפשריות לתאונה היא מהירות מופרזת. לפי הדיווח, נבדק חשד כי הרכבת נסעה במהירות של 180 קילומטרים בשעה, במקום 80 קילומטרים בשעה, כפי שמתיר החוק.

לפחות 35 הרוגים בתאונת רכבת בגליסיה שבספרד, 25 ביולי 2013. רויטרס
זירת התאונה סמוך לעיר סנטיאגו דה קומפוסטלה, אמש/רויטרס

כ-320 שוטרים וכן צוותי כבאות והצלה שהגיעו למקום נכנסו לקרונות ההפוכים במטרה לחלץ דרך החלונות את הנוסעים ואת אנשי הצוות שהיו לכודים. לצד הקרונות שמהם עלה עשן שכבו פצועים והרוגים כשהם מכוסים בשמיכות. חלק מהנוסעים הגיעו לעיר על מנת לחגוג בפסטיבל המוקדש לזכרו של סנט ג'יימס, אחד מתלמידיו של ישו, שעל פי המסורת הנוצרית קבור במקום.

עיתונאי מקומי בשם פרנציסקו קמינו אמר ל-BBC כי האזור כולו מוכה הלם. "זה מקום קטן ולא קורה כאן שום דבר חשוב או טרגי", אמר. "התכוננו לחגיגות וכעת ייתכן שזה יהפוך לתאונת הרכבת הגרועה ביותר זה שנים רבות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
לפחות 35 הרוגים בתאונת רכבת בגליסיה שבספרד, 25 ביולי 2013. רויטרס
"נראה כי היה עיקול חד כשהרכבת התחילה להסתובב והקרונות נערמו אחד על גבי השני", סיפר אחד הנוסעים/רויטרס

בשעות הבוקר צפוי ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי להגיע לזירת האירוע. "ראחוי נועד לפגישת חירום עם סגן ראש הממשלה, עם שר הפנים ועם שר העבודות הציבוריות", אמר הלילה דובר הממשלה הספרדית לרויטרס. ראש הממשלה עצמו כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מעוניין להביע תנחומים וסולידריות עם הקורבנות של תאונת הרכבת הנוראית בסנטיאגו". הנחת העבודה של ממשלת ספרד היא כי הגורם לאירוע הוא תאונה, ולא מניע מכוון. "איננו סבורים כי מדובר בחבלה או במתקפה", אמר גורם בממשלה.

"היא נסעה כל כך מהר... נראה כי היה עיקול חד כשהרכבת התחילה להסתובב והקרונות נערמו אחד על גבי השני", סיפר ריקרדו מונטסקו, נוסע ברכבת. בהמשך תיאר הנוסע: "אנשים רבים נמחצו בתחתית. ניסינו להשתחל מתחתית הקרונות כדי לצאת, והבנו שהרכבת עולה באש. הייתי בקרון השני והייתה שריפה. ראיתי גופות".

לפחות 35 הרוגים בתאונת רכבת בגליסיה שבספרד, 25 ביולי 2013. רויטרס
218 נוסעים היו ברכבת. איש הצלה מסייע לאחד הפצועים בתאונה/רויטרס

לאחר שכל 13 קרונות הרכבת התהפכו הגיעו לזירה צוותי חירום. בתמונות מהזירה ניתן לראות כי נזק רב נגרם לקרונות. עדי ראייה סיפרו כי שמעו פיצוצים ואז ראו את הרכבת יורדת מהפסים.

לפני כשבועיים נהרגו שישה בני אדם ו-26 נפצעו בתאונת רכבת בברטיני סיר-אורז', פרבר מדרום לבירת צרפת, פריז. הרכבת הבין-עירונית עזבה את פריז ועשתה את דרכה לעיר לימוז' שבמרכז המדינה, כשלפתע ירדה מהפסים והתרסקה לתוך רציף בתחנה עקב תקלה באחד הרכיבים שמחברים בין הקרונות.

לפחות 35 הרוגים בתאונת רכבת בגליסיה שבספרד, 25 ביולי 2013. רויטרס
חילוץ נוסעים מהקרונות ההפוכים/רויטרס

כאן התרחשה התאונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully