וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה השחורה הראשונה באיטליה נרגמה בבננות

28.7.2013 / 14:52

שרת ההגירה ססיל קיינגה הותקפה כמה פעמים מאז מינויה בחודש אפריל. סנאטור ימני כינה אותה אורנגאוטן וחברת מועצה מקומית אמרה שעליה להיאנס. המתקפה זכתה לגינוי נרחב

השרה השחורה הראשונה בממשלה האיטלקית נפלה שוב קורבן לתקרית גזענית. מפגין השליך בסוף השבוע בננות לעבר שרת ההגירה ססיל קיינגה, בעת שנשאה נאום בעיר צ'רביה שבמרכז איטליה. היא לא נפגעה והתוקף נמלט.

במהלך הנאום, פעילים מתנועת הימין הקיצוני פורצה נובה ("כוח חדש") התפרצו לדבריה ונופפו בבובות שכוסו דם מזויף. הם מחו על הצעה שיזמה קיינגה, להעניק אזרחות לכל מי שנולד באיטליה. החוק הקיים מקשה על ילדי מהגרים לקבל אזרחות לפני גיל 18.

"המהגרים הורגים", נכתב על שלטים שהניפו המפגינים. סיסמה זו הייתה בשימוש מפלגת פורצה נובה בעבר, בהתייחס למעשי רצח שיוחסו למהגרים באיטליה. המפלגה הכחישה קשר למפגין שרגם את השרה בבננות, והמשטרה עדיין מנסה לאתרו.

ססיל קיינגה שרת ההגירה של איטליה. GettyImages
שרת ההגירה, ססיל קיינגה. אמרה שהשלכת הבננות היא "בזבוז של אוכל"/GettyImages

בתגובה לתקיפה, השרה קיינגה אמרה כי מדובר ב"בזבוז עצוב של אוכל". לדבריה, יש להתמקד באופטימיות ובאמונה שניתן לשנות את החברה. שרים רבים בממשלה שלחו מסרי תמיכה לשרה וגינו את המתקפה. לוצ'ה זאיה, מושל מחוז ונטו וחבר מפלגת "הליגה הצפונית", פרסם אף הוא גינוי לתקרית.

קיינגה, בת 48, ילידת הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הייתה נתונה לשורה של מתקפות גזעניות מאז מינויה בחודש אפריל. בראשית החודש סנאטור ממפלגת "הליגה הצפונית" אמר כי היא דומה לאורנגאוטן, והסכים להתנצל רק אחרי סערה תקשורתית, וביקורת חריפה שהשמיעו מחוקקים מכל רחבי הקשת הפוליטית.

בחודש שעבר, חברת מועצה מקומית מטעם אותה מפלגה אמרה שצריך לאנוס את קיינגה, כך ש"תוכל להבין מה מרגישים קורבנות פשע כלפי המהגרים". היא סולקה מהמפלגה ונידונה למאסר על תנאי.


לקריאה נוספת
עונשי מאסר נגזרו על עוזרי ברלוסקוני ששידלו לזנות
כיצד איטליה לכדה את סוחר הסמים הגדול בעולם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully