וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחית פולין שגורשה תורשה לשוב עם בנה הישראלי

גלעד גרוסמן

25.7.2013 / 18:58

עקב פסק דין אישר משרד הפנים לאם אשרת שהייה לשנה, לאחר שאביו הישראלי של הבן התנכר לשניים והיא נותרה ללא מעמד. האם: "כל החברים שלו פה, הוא נולד כאן. נעשה עוול גדול"

משרד הפנים אישר לאזרחית פולין שגורשה לארצה לפני כחצי שנה יחד עם בנה בן השמונה, שאביו אזרח ישראלי ועל כן הוא בעל אזרחות ישראלית, לשוב ולהתגורר בארץ. זאת בעקבות פסק דין שניתן השבוע בבית המשפט העליון. האם קיבלה אשרת שהייה לשנה. כמו כן תיבחן האפשרות להאריך את תוקף האשרה.

האישה נכנסה לישראל לראשונה ב-1989, ושהתה במדינה במשך כשמונה שנים וחצי עד שגורשה. היא חזרה שוב בשנת 2000, ושהתה בישראל כארבע שנים עד שהורחקה שוב. כשלושה חודשים לאחר מכן היא חזרה לישראל פעם נוספת, דרך מעבר טאבה, באמצעות דרכון שנושא את שם נעוריה, בזמן שהיה תלוי נגדה צו הרחקה. לדברי עורכת דינה, יעל כץ מסטבאום, היא ניהלה רומן עם גבר ישראלי נשוי, ולשניים נולד בן. ואולם האב התנכר לו וניסה לגרום לגירושה של האישה.

האב טען שהוא אינו אביו של הילד

האב, סיפרה כץ מסטבאום, טען שהוא אינו אביו של הילד. ואולם לאחר שבדיקת רקמות הוכיחה שהוא אכן האב, הוא חויב לשלם מזונות לילד. לפני כחצי שנה נעצרה האם על ידי משטרת ההגירה והוחלט לגרשה. בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את עתירתה נגד הגירוש, ובנה נאלץ לעזוב יחד עמה.

האם ערערה לבית המשפט העליון, ובדיון שנערך לפני כשבועיים טענה עורכת דינה כי למעשה הילד עומד בקריטריונים שקבעה הממשלה ב-2010, שאפשרו לילדי הורים זרים והוריהם לקבל מעמד בישראל. כמו כן טענה עורכת הדין כי לא ייתכן שהעובדה שהילד אזרח ישראלי תפגע בו ובאמו ותוביל לכך שהשניים ייאלצו לעבור לפולין. "הוא ילד מוצלח וזה השפיע עליו קשה", אמרה האם לשופטים. "כל החברים שלו פה, הוא נולד פה. לא יכול להיות שאותו ילד בגלל שאבא שלו ישראלי לא ייהנה מהזכות".

במהלך הדיון לחצו השופטים על נציג משרד המשפטים בניסיון למצוא פתרון לבעיה. השופט ניל הנדל הציע לקבוע כי מדובר בהליך הומניטרי. השופט יצחק עמית הוסיף כי יש לקבל את הטיעון ולפיו אילו היה מדובר בשני אזרחים זרים, האם הייתה זוכה למעמד בישראל, ואילו כאשר אחד ההורים הוא אזרח ישראלי, מצבו של הילד נפגע. בעקבות הדברים הוחלט במשרד הפנים לבחון מחדש את העניין, ובמשרד החליטו להעניק לאם אשרה זמנית בישראל.

בעקבות ההחלטה, האם ובנה צפויים לחזור לישראל לקראת תחילת שנת הלימודים. לדברי עורכת הדין כץ מסטבאום, היא החלה לייצג את האם לאחר שפנו אליה הורים של בני כיתתו של הבן, שהזדעזעו מהרחקתו. עוד סיפרה עורכת הדין כי האם פרצה בבכי כאשר נודע לה על ההחלטה. "אני שמחה שמשרד הפנים הבין שנעשה כאן עוול גדול לילד ישראלי, ואני שמחה שמנסים לתקן אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully