וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגירוש לפיליפינים נמנע: הילדה בת ה-4 הורדה מהמטוס

17.8.2011 / 1:03

ברגע האחרון, כשכבר הייתה על המטוס שעמד להמריא אל הפיליפינים, מומש צו בית המשפט ואופק קסטילו בת ה-4 נשארה בישראל. אמה נותרה במתקן הגירוש בנמל התעופה בן גוריון

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יח"צ, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

הילדה בת הארבע שהייתה מיועדת לגירוש לאחר שנעצרה אתמול בבוקר, הורדה אמש (שלישי) מהמטוס שעמד להמריא ולגרש אותה לפיליפינים. הילדה אופק קסטילו שנולדה בישראל, שנעצרה יחד עם אמה, ננסי, על ידי פקחים של רשות ההגירה, הועברה למשמורת אביה, ואמה נותרה במתקן הגירוש בנמל התעופה בן גוריון. זאת, בהוראת צו בית המשפט המחוזי בתל אביב שהוצא כמה שעות קודם לכן, לאחר עתירה שהגישו פעילים מעמותת "ילדים ישראלים". הילדה נולדה ולומדת בישראל, וגירושה עמד בניגוד להבנות שהושגו עם שר הפנים, אלי ישי, במסגרתן ילדים שנולדו בישראל לא יגורשו. היום ייערך דיון נוסף בעניינן של השתיים, והאם צפויה להישאר במעצר עד להחלטה בגורלה של הבת.

סיפורן של השתיים הצליח לגעת גם בלבה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. נתניהו שלחה אמש מכתב לשר הפנים אלי ישי, בו ביקשה ש"יגלה רוחב לב" ולא יגרש את השתיים. "מדובר בילדה אשר נולדה והתחנכה בישראל", כתבה נתניהו, "שפתה הראשונה היא השפה העברית. אופק גרה לבדה עם אמה בעיר תל אביב, למדה בגן בלב תל אביב, ומצפה להתחיל את שנת הלימודים החדשה עם חבריה לספסל הלימודים. אופק עומדת בפני גירוש לפיליפינים, ארץ מוצאה הרשמית, אך לא ביקרה בה מעולם".

נתניהו כתבה עוד כי "ישנה סבירות גבוהה כי הגירוש יוביל לטראומה פסיכולוגית לא פשוטה ולחץ קשה עבור אופק. לעיתים עובר זמן רב עד שניתן להתגבר על טראומה שכזו. אין זה מקומה של ילדה בת 4, אשר נולדה בארץ ישראל וכל חייה הכירה אך ורק את סביבת החיים הישראלית - לשהות במעצר ולעמוד בפני גירוש". והביעה תקווה כי משרד הפנים יגלה רוחב לב ויקבע כי תלמידים הלומדים במערכת החינוך לא יגורשו ממדינת ישראל. "אני מבקשת ממך אלי, למנוע את הגירוש של אופק ולאפשר לה לחזור לגן בשנת הלימודים הקרובה".

עמותת ילדים ישראלים, שהגישה את העתירה נגד גירוש הילדה, אמרה בתגובה כי "משרד הפנים והעומד בראשו החליטו 'לשבור את הכלים' ולהתעלם באופן בוטה מדרישתו של שר החינוך שלא לגרש ילדים המתחנכים במערכת החינוך הישראלית. משרד הפנים מוכיח שוב ושוב אטימות, וממשיך לעצור ולגרש ילדים שנולדו ומתחנכים בארץ. אין זה הגיוני שהילדים הללו הם הילדים היחידים בישראל שחוששים מהחופש הגדול".

עוד באותו נושא:
לראשונה: בת לעובדת זרה שנולדה ולמדה בארץ תגורש
בית המשפט הוציא צו עיכוב נגד גירוש בת הארבע

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully