וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לא להשיב ילדים להוריהם המתעללים כדי לגרשם

גלעד גרוסמן

21.6.2012 / 5:15

ארגוני זכויות אדם פנו לבג"ץ בדרישה למנוע החזרת ילדים דרום סודנים להורים מהם הופרדו עקב התעללות. במקרה אחד מוחזרות ילדות לגבר, לא בטוח אביהן, שכלא אותן במשך שנים

ארגוני זכויות אדם וסיוע לעובדים זרים עתרו אתמול (רביעי) לבג"ץ, בדרישה שילדים דרום סודנים, אשר הופרדו מהוריהם המתעללים, לא יוחזרו לחיק ההורים לצורך גירושם מישראל.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד יונתן ברמן מהקליניקה לזכויות מהגרים במרכז האקדמי למשפט ועסקים, נטען כי פקחי יחידת עוז הוציאו ילדים מהפנימיות בהן הם משוכנים - לאחר שהוצאו מחזקת הוריהם - וזאת כדי לגרש אותם יחד עם הוריהם, חזרה לדרום סודן. בחלק מהמקרים, נטען בעתירה, מדובר בילדים שעברו התעללות פיזית ונפשית והחזרתם להוריהם תסכן אותם. מספר המשפחות נאמד בכ-20.

אוטובוס של פליטים בתחנה המרכזית בדרכו לגירוש מרצון בנתב"ג. דרור עינב
"אחת האוכלוסיות הרגישות ביותר - ילדים חסרי מעמד - שעברו חוויות קשות של הזנחה"/דרור עינב

כדוגמא מציינים העותרים כי בתחילת השבוע הוחזרו שלושה ילדים ששהו בפנימייה לידי אביהם האלכוהוליסט אשר מכה את אמם. הילדים סבלו מהזנחה קשה, מהיגיינה לקויה, מרעב ושוטטות. במקרה אחר קיים חשש כי שתי ילדות בנות 10 ו-12 יועברו לידי גבר שעמו גרו, שכלל לא בטוח שהוא אביהן הביולוגי, ואשר כלא אותן בחדר בדירה בו התגוררו במשך כשנתיים וחצי, תוך שהוא נוקט כלפיהן אלימות קשה. הבנות הועברו למקלט על ידי שירותי הרווחה בשל האלימות שהופעלה כלפיהן.

"עתירה זו עוסקת באחת האוכלוסיות הרגישות ביותר - ילדים חסרי מעמד בישראל, שעברו חוויות קשות של התעללות והזנחה", נכתב בעתירה. משרדי הרווחה והפנים, מוסיפים העותרים, שכחו "בלהט הגירוש, מושכלות יסוד בדבר החובות המוטלות על כל רשות העוסקת בעניינם של קטינים". העותרים מבקשים שתתקיים בחינה אינדיבידואלית לגבי כל מקרה, על ידי רשויות הרווחה, בטרם יוחלט אם ניתן להחזיר את הילדים לחיק הוריהם, והם דורשים כי בחינה מסוג זה לא תתבצע על ידי פקחי יחידת עוז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully