וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "באריתראה מדיניות עינויים והוצאות להורג"

18.6.2012 / 17:24

בעוד בישראל מגרשים את האזרחים הזרים, נציבת זכויות האדם של האו"ם מסרה דין ודברים מצב זכויות האדם באריתראה: מעצרים שרירותיים, הוצאות להורג ללא משפט, עינויים ועוד

נציבת זכויות האדם של האו"ם, נאבי פילאי, האשימה היום (שני) את אריתראה בקיום מדיניות עינויים שיטתית וביצוע הוצאות להורג ללא משפט. פילאי, אשר דיברה בפני מועצת זכויות האדם של האו"ם, מסרה כי במדינה הדיקטטורית - המונה שישה מיליון תושבים - ישנם בין 5,000 ל-10,000 אסירים פוליטיים. היא הגדירה את מצב זכויות האדם באריתראה כ"עניין לדאגה רבה", וציינה כי "מקורות מהימנים מעידים שהפרות זכויות האדם במדינה כוללות מעצרים שרירותיים, עינויים, הוצאות להורג ללא משפט, עבודה בכפייה, גיוס צבאי בכפייה, כמו גם הגבלות על חופש התנועה, חופש הביטוי, חופש ההתארגנות וחופש הדת".

בימים אלו נמצא מבצע גירוש האזרחים הזרים מישראל אל מדינות אפריקה בעיצומו. שר הפנים, אלי ישי, האמון על מבצע "חוזרים הביתה", אמר אתמול כי מלבד מאות אזרחי דרום סודן שהושבו לבתיהם, יחזרו בסופו של דבר גם אזרחי אריתראה וצפון סודן. מסקנותיהם של מוסדות האו"ם, כמו גם ההגנה הקולקטיבית שמספקת ישראל למבקשי המקלט ממדינות אלו, מעמידים בספק את הצהרתו של ישי.

נשיא אריתריאה איסאייס אפוורקי בחרטום בירת סודן. AP
דיקטטור יחיד במדינה מזה 15 שנה, מאז שקיבלה אריתראה עצמאות. איסאייס אפוורקי/AP

נציבת זכויות האדם פילאי סיפרה גם למועצה כי בחודש ינואר האחרון הציעה לממשלת אריתראה לשלוח צוות מטעם משרדה למדינה עד החודש הנוכחי בכדי לעזור לה להתמודד עם "אתגרי זכויות האדם", אולם למרות מגעים שקיימו עם משלחת אריתראה בג'נבה, אמרה פילאי, לא התקבלה כל תגובה. אזכור אריתריאה במועצת זכויות האדם של האו"ם בת ה-47 חברות נחשב למאורע נדיר, בגוף בו מדינות אפריקה ואסיה עובדות יחדיו בכדי למנוע ביקורת אחת על השנייה. אולם לאחר דבריה של פילאי מסר נציג האיחוד האירופי כי 27 מדינות האיחוד תומכות בהצהרתה.

אריתראה קיבלה עצמאות מאתיופיה השכנה ב-1993, ומאז עומד בראשה נשיא יחיד, איסאייס אפוורקי. המדינה נמצאת במקום האחרון בעולם במדד חופש העיתונות, וקיים בה איסור על כל התאגדות פוליטית מלבד מפלגת השלטון. ארגוני זכויות אדם רבים מדרגים את הממשלה המקומית בצמרת הגופים המדכאים ביותר של זכויות האזרחים. בעקבות המצב במדינה, כמו גם מלחמה עקובה מדם שהתנהלה בין אתיופיה לאריתראה בסוף שנות ה-90 והובילה לכ-70 אלף הרוגים, נמלטו עשרות אלפי תושבים מן המדינה לאזור סודן, למדינות מערב אירופה ולישראל.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully