וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוניסיה: הפגנות לאחר התנקשות באיש אופוזיציה

אלפי בני אדם התכנסו בעיר סידי בוזיד, לאחר שראש מפלגה באופוזיציה נורה למוות לעיניי אשתו ובתו. במקרה דומה לפני חצי שנה נאלץ ראש הממשלה להתפטר מתפקידו

אלפי בני אדם מפגינים בסידי בוזיד, העיר בה החל גל האביב הערבי בתוניסיה, לאחר שחבר אופוזיציה במדינה נורה היום (חמישי) למוות בבירה. האיש, מוחמד ברהמי בן ה-58, עמד בראש המפלגה העממית הלאומית החילונית. "אלפים יצאו לרחובות, אנשים חוסמים את הדרכים ושרפו צמיגים", סיפר תושב העיר, "אנשים כועסים מאוד". המפגינים קוראים קריאות נגד הממשלה ודורשים את התפטרותה. "סוף לשלטון האיסלאמים", צועקים המפגינים. יו"ר האסיפה המכוננת של תוניסיה הכריז כי מחר יהיה יום אבל לאומי.

"מוחמד ברהמי נורה למוות מחוץ לביתו שבאריאנה", הודיעו כלי התקשורת במדינה. חמוש על אופנוע ירה בברהמי לנגד עיניי אשתו וביתו בשעות הבוקר – כך סיפרו גורמים במפלגתו. עדיין לא ידוע מי עומד מאחורי ההתנקשות.

ברהמי היה חבר באסיפה הלאומית המכוננת, אשר ניסחה חוקה חדשה למדינה. הוא ייסד את התנועה העממית בשנת 2011, לאחר הפלת משטרו בן 23 השנים של זין אל-עאבדין בן עלי באביב הערבי. הוא לא היה דמות פוליטית בולטת אך היה סמן שמאלי בולט.

זוהי הפעם השנייה השנה בה מתנקשים בחייו של מנהיג מפלגת אופוזיציה במדינה: לפני כחצי שנה נרצח בתוניסיה הפוליטיקאי החילוני שוקרי בלאיד, והדבר הוביל למחאה עממית נרחבת ולהתפטרותו של ראש הממשלה דאז, חמדי ג'בלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully