וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגינות המתפשטות מחו במדינה ערבית - ונעצרו

לראשונה - הפגנה בעירום במדינה ערבית. השלוש נעצרו כשמחו מול קריית הממשלה בבירת תוניסיה במחאה על מעצרה של אחת מחברותיהן. עיתונאים הוכו כשניסו לסקר את התקרית

צילום: רשת טלוויזיה מקומית, עריכה: טל רזניק

במרכז תוניס נעצרו בצהריים (רביעי) שלוש מפגינות שהתפשטו במחאה על מעצרה של אחת מחברותיהן. המפגינות, מהארגון הפמיניסטי FEMEN שנוסד באוקראינה, נעמדו מול קריית המשפט בבירת תוניסיה וחשפו את שדיהן. הייתה זו המחאה הראשונה מסוגה במדינה ערבית.

שלוש הנשים - שתיים מצרפת ואחת מגרמניה - נעמדו מול שערי בית המשפט העליון במעילים, הסירו אותם וחשפו את החזה. על גופן העירום נכתב: "השדיים מניקים את המהפכה". הן צעקו: "האביב הנשי מגיע", ו"שחררו את אמינה". אמינה טיילר, צעירה תוניסאית, נעצרה לאחרונה כשהפגינה במחאה על התחזקות האיסלאם במדינה. משפטה אמור להיפתח מחר בבוקר.

מפגינות מארגון FEMEN מול משרד המשפטים בתוניס, תוניסיה. מאי 2013. רויטרס
שלוש המפגינות מול שערי קריית הממשלה בתוניס, בצהריים/רויטרס

שוטרים שהוזעקו למקום גררו את המפגינות באלימות לתוך הבניין. התקרית תועדה במצלמותיהן של עיתונאים רבים שעמדו במקום. קהל גדול שהיה במקום ניסה לכסות בשמיכות את שלוש המפגינות. כמה עוברי אורח ניסו להרחיק מהמקום עיתונאים שסיקרו את התקרית. אחרים היכו עורכי דין שיצאו מבית המשפט וניסו להגן על הכתבים.

מנהיגת FEMEN בפריז, אינה שווצ'נקו, אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית: "זו הפעולה הראשונה שלנו בעולם הערבי. הבנות עברו הכנה מראש בפריז ואמש הן באו לתוניס". לדבריה, "במדינות כאלה החוק נאכף רק בהתאם לרצונם של השליטים. ישנם אנשים שמסתכנים בשנתיים מאסר רק בשל ריסוס גרפיטי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מפגינות מארגון FEMEN מול משרד המשפטים בתוניס, תוניסיה. מאי 2013. רויטרס
המעצר/רויטרס

אמינה טיילר, בת 18, זעזעה את החברה השמרנית בתוניסיה כשפרסמה באינטרנט תמונות עירום של עצמה בחודש מרץ. לדבריה היא קיבלה השראה מתנועת המחאה האוקראינית. היא כתבה על גופה העירום: "הגוף שלי הוא שלי, הכבוד שלכם - איננו".

היא התכוונה לצאת לצרפת כדי ללמוד עיתונאות, אך לפני עשרה ימים נעצרה בעיר קירואן שבמרכז תוניסיה. לדברי השלטונות, היא ריססה את הכתובת FEMEN על קיר סמוך לבית קברות. היא עלולה לעמוד לדין גם בגין השחתת מקום קדוש לאיסלאם, ובגין "החזקת חפץ מסוכן" - מכל הספריי שנשאה.

עוד מעלילות FEMEN:
מחאה כלבבו: מפגינות ערומות תקפו את ברלוסקוני
צפו: ניסו לגנוב את הקלפי של פוטין בחזה חשוף
הפגינו בעירום במינסק: "אנשי הק-ג-ב התעללו בנו"
וגם: הגברים שהתייצבו לצד הבלוגרית הנועזת ממצרים

מפגינות מארגון FEMEN מול משרד המשפטים בתוניס, תוניסיה. מאי 2013. רויטרס
והגרירה לתחנת המשטרה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully