וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה מלך: מי האיש שעל שמו קרוי התינוק המלכותי?

ג'ורג' השישי, מלך אנגליה במלחמת העולם השנייה ואביה של אליזבת, ראש חבר העמים הראשון וקיסר הודו האחרון – בכלל לא היה אמור למלוך. גמגומו המפורסם הונצח בסרט עטור שבחים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(הנסיך ויליאם והנסיכה קייט מידלטון בצאתם מבית החולים בלונדון, שלשום)

על שם מי ולמה? יורש העצר החדש, הנסיך מקיימברידג', זכה לשם ארוך – ובעל משמעות היסטורית רבה. אתמול (רביעי) הודיע בית המלוכה הבריטי כי בנם של הנסיך ויליאם והנסיכה קייט מידלטון ייקרא ג'ורג' אלכסנדר לואי. "הדוכס והדוכסית מקיימברידג' נרגשים להכריז כי החליטו לקרוא לבנם ג'ורג' אלכסנדר לואי", נמסר מארמון קנזינגטון, "הוא ייקרא מעתה הוד מעלתו, הנסיך ג'ורג' מקיימברידג'".

המלך ג'ורג' השישי והמלכה אליזבת. AP
אלברט פרדריק ארתור ג'ורג' ולצדו בתו המלכה אליזבת/AP

על פי ההערכות בממלכה, שמו הראשון של התינוק המלכותי הוא על שם סבו של סביו, המלך ג'ורג' השישי, שעמד בראש הממלכה מ-1936 ועד מותו בפברואר 1952. אביה של המלכה אליזבת השנייה נולד ב-1885 בשם אלברט פרדריק ארתור ג'ורג', בתקופה שבה סבתא רבתא שלו, המלכה ויקטוריה, עמדה בראש בית המלוכה הבריטי.

ג'ורג' השישי היה בנו השני של המלך ג'ורג' החמישי, שבתקופתו ניתנה הצהרת בלפור שהפיחה ביהודים תקווה להקים מדינה בארץ ישראל. ג'ורג' הבן שירת בצי ובחיל האוויר המלכותי במהלך מלחמת העולם הראשונה, וב-1923 נישא לליידי אליזבת בואוס-ליון. השניים הביאו לעולם את אליזבת, כיום מלכת אנגליה, ואת אחותה מרגרט. ב-1936, עם מותו של ג'ורג' החמישי, הוכתר הבן הבכור הבכור אדוארד השמיני למלך. אולם כעבור זמן קצר הוא הודיע כי ברצונו להינשא לאמריקנית גרושה, ווליס סימפסון. הוא ויתר על הכתר לטובת אחיו הצעיר על מנת להינשא לסימפסון.

הנסיך ויליאם והנסיכה קייט מידלטון עוזבים את בית החולים עם בנם התינוק. לונדון, 23 ביולי 2013. AP
הצטרף להיסטוריה המלכותית. ג'ורג' אלכסנדר לואי משתחרר מבית החולים בזרועותיה של אמו קייט מידלטון, שלשום/AP

בתקופת שלטונו נאלץ המלך ג'ורג' השישי להתמודד עם מלחמת העולם השנייה שנמשכה שש שנים וגבתה מארצו מחיר כבד. אם לא די בכך, בתקופתו החלה האימפריה הבריטית להתפרק והפכה בהדרגה ל"חבר העמים הבריטי", לאחר שמדינות כמו אירלנד והודו הפכו לרפובליקות עצמאיות. ג'ורג' השישי זכה להיות האחרון שהחזיר בתואר "קיסר הודו", שכן זו זכתה בעצמאותה ב-1947.

במקום זאת, הוא אימץ את התואר "ראש חבר העמים", שבו מחזיקה כיום בתו אליזבת. בשנותיו האחרונות סבל ג'ורג' השישי מטרשת עורקים ומסרטן ריאות שנגרם כנראה כתוצאה מהעישון והלחץ שגרמה לו מלחמת העולם השנייה. ב-1952 הוא מת, והכתר עבר לבתו שמחזיקה בו עד היום. ג'ורג' השישי הונצח בסרט עטור השבחים "נאום המלך" מ-2010, המתאר את התמודדותו עם הגמגום שממנו סבל.

ומה באשר לשמות הנוספים שהוענקו לתינוק? אלכסנדרה הוא שמה האמצעי של הסבתא רבתא אליזבת. לואי הוא גם שמו האמצעי של אביו, הנסיך ויליאם והיה גם שמו של הלורד מאונטבטן, נינה של המלכה ויקטוריה שנרצח ב-1979 על ידי המחתרת האירית. הלורד הוא דודו של הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו ובעלה של המלכה אליזבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully