וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: זנב דינוזאור בן 72 מיליון שנה התגלה במקסיקו

24.7.2013 / 0:01

ארכיאולוגים חשפו את המאובן הנדיר בעקבות דיווחים של תושבים המתגוררים במדבר בצפון המדינה. 50 החוליות המחוברות שייכות כנראה להרדוזאור, שהיה דומה בצורתו לברווז

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

שנהיה לראש? קבוצת ארכיאולוגים חשפו בימים האחרונים במדבר בצפון מקסיקו מאובן ענק של זנב דינוזאור, המתוארך לעידן שלפני 72 מיליון שנה. את הממצא ההיסטורי גילו ליד העיירה הקטנה ג'נרל קפדה חוקרים מהמכון הלאומי לאנתרופולוגיה והיסטוריה יחד עם סטודנטים מהאוניברסיטה הלאומית של מקסיקו. הם החלו בחפירות לפני כשבועיים וחצי בעקבות דיווחים של תושבים מקומיים שהבחינו בחלקי עצמות בחודש שעבר. כל 50 החוליות של הזנב נמצאו תחת סלעי המשקע כשהן שלמות לחלוטין ומחוברות זו לזו. סביב הזנב היו מפוזרות עצמות נוספות, בין היתר של מותניו של הדינוזאור.

מאובן של זנב דינוזאור באורך חמישה מטרים התגלה במדבר בצפון מקסיקו, יולי 2013. רויטרס
היסטוריה עשירה. המאובן הענק שהתגלה בצפון מקסיקו/רויטרס

מנהל המכון לאנתרופולוגיה והיסטוריה במחוז קואחוליה, פרנסיסקו אגילר, אמר כי לבד מהעובדה שהעצמות נשמרו באופן יוצא דופן, הזנב – באורך חמישה מטרים – הוא גם הממצא הראשון מסוג זה שהתגלה עד כה במקסיקו. שרידים אחרים של דינוזאורים נמצאו בעבר בצפון מקסיקו. "יש לנו היסטוריה עשירה של פלאונטולוגיה (חקר מאובנים)", הסביר אגילר. ככל הנראה, הזנב שייך להרדוזאור, דינוזאור שהזכיר בצורתו ברווז. לדברי אגילר, אורכו של הזנב היה כנראה חצי מאורכו הכולל של ההרדוזאור.

במכון הסבירו כי זנב הדינוזאור הוא ממצא נדיר למדי. לדברי אגילר, התגלית החדשה תאפשר ללמוד רבות על משפחת ההרדוזאורים וכן על מחלות שונות שמהן סובלים כיום בני אדם. בעבר גילו מדענים כי דינוזאורים סבלו מגידולים ומדלקות פרקים. מנהל המכון הוסיף כי בתקופת הדינוזאורים, שהסתיימה לפני 65 מיליון שנים, חלק ניכר מצפון מקסיקו של ימינו היה לחוף הים – דבר שאפשר לארכיאולוגים לחשוף שרידים של בעלי חיים ימיים וכן של דינוזאורים שחיו סמוך לים. כעת יועברו השרידים המרשימים לעיירה ג'נרל קפדה, לצורך ניקוים והמשך חקירתם.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully