וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל בין 5 המדינות המובילות בייצוא ביטחוני"

23.7.2013 / 17:45

משרד הביטחון הציג את נתוני הייצוא של התעשיות הביטחוניות ל-2012, וסיכם את השנה כפורצת דרך. לפי הנתונים, היקף הייצוא בשנה זו גדל ביותר מ-1.5 מיליארד דולר לעומת 2011

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יאיר דניאל

שיא כל הזמנים בהיקף הייצוא הביטחוני: ראש האגף לסיוע ייצוא ביטחוני במשרד הביטחון, שמעיה אביאלי, הציג הבוקר (שלישי) בתדרוך עיתונאים את נתוני הייצוא של התעשיות הביטחוניות במדינת ישראל וסיכם את שנת 2012 כפורצת דרך בהיבט השווקים ובהיקף החוזים, למרות המשבר הכלכלי שפקד את העולם משנת 2008.

על פי הנתונים, הייצוא הביטחוני של מדינת ישראל לשנת 2012 נאמד ב-7.473 מיליארד דולר, זאת לעומת 5.823 מיליארד דולר בשנת 2011. מדובר אפוא בעלייה של יותר מ-1.5 מיליארד דולר בהיקף הייצוא. "אנחנו בשיא כל הזמנים בייצוא ביטחוני ומדורגים בעשר היצואניות הביטחוניות בעולם, יש אומרים שבחמש המובילות", אמר אביאלי.

הייצוא הביטחוני של ישראל עלה בכ-2 מיליארד ב-2012. דובר צה"ל
"הצלחה של הייצוא מוסיפה ליכולות הביטחוניות של מדינת ישראל"/דובר צה"ל

עוד אמר אביאלי: "אני רואה בייצוא הביטחוני סוג של הרתעה לישראל בעולם. הצלחה של הייצוא מוסיפה ליכולות הביטחוניות של מדינת ישראל". 25% מהייצוא הביטחוני של מדינת ישראל הוא של מערכות הגנה אוויריות וטילים סוגים שונים, 14% בתחום המכ"מים, 10% בתחום המערכות הימיות, 6% בהשבחת מכלולים אוויריים ו-3% בתחום המל"טים.

ראש האגף הוסיף כי בשנים האחרונות ניתן דגש לחברות הקטנות והבינוניות באמצעות סיוע בשיווק, רישיונות ועוד, וכי היקף הייצוא שלהן נאמד בכחצי מיליארד שקלים. 22% מכלל הייצוא של החברות הקטנות הם מוצרים בתחום ביטחון הפנים ו-14% בתחום התקשוב והתוכנות.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully