וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפעל הביטחוני ניצל, 50 עובדיו שבים לעבודה

קובי דוד

23.4.2013 / 16:30

מפעל נייט לייט בקצרין המתמחה בציוד לראיית לילה עמד בפני סגירה. שיתוף פעולה עם משרד הביטחון הביא להקדמת ההזמנות לשנה הבאה, ולהצלתו. עובד: "רק רוצים פרנסה בכבוד"

עובדי מפעל "נייט לייט" בקצרין השוהים בחופשה כפויה יכולים לנשום לרווחה: משרד הביטחון הודיע היום (שלישי) על הזמנה חדשה של ציוד בהיקף של 10 מיליון שקלים. ההחלטה צפויה לבטיח את המשך פעילות המפעל, המתמחה ביצור מערכות מתקדמות לראיית לילה. כתוצאה, בימים הקרובים, 50 מעובדי המפעל יחזרו לעבודה שוטפת.

"יש התרגשות גדולה בקרב העובדים". סיפר אחד מהם. "משרד הביטחון הוכיח לנו שהוא לא מפקיר את הפריפריה ודואג גם לשכבות החלשות. אנחנו רק רוצים להמשיך לעבוד ולהתפרנס בכבוד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש התרגשות גדולה בקרב העובדים". המפעל שניצל/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים במשרד הביטחון ציינו כי לאחר מאמצים רבים ומגעים אינטנסיביים שקיים משרד הביטחון עם הנהלת המפעל הוחלט להקדים את היקף ההזמנות לשנת 2014. "הצלת מפעל מקריסה, דווקא בימים אלה, מהווה עוד הוכחה לכך שתקציב הביטחון הוא השקעה גם בביטחון וגם בכלכלה הלאומית, בדגש על מקומות עבודה ותעסוקה לפריפריה", ציין מנכ"ל משרד הביטחון, אודי שני.

בתחילת השבוע החליטה הנהלת המפעל להוציא את 50 העובדים לחופשה כפויה, בשל בעיית תזרים קשה. המפעל הוותיק בקצרין, שהוקם לפני כשלושה עשורים, אף עמד בפני סגירה. שיתוף פעולה עם משרד הביטחון הביא להקדמה של העברת תשלומים למפעל בהיקף של כ-2.5 מיליון שקל. היום כאמור הוקדם תקציב ההזמנות של שנת 2014 בהיקף של עשרה מיליון שקל במטרה להציל את המפעל מסגירה סופית. מוטי סולומון מנכ"ל החברה, סיפר: "אנחנו מקווים שההזמנות יכנסו לתוקפם עד סוף החודש הקרוב. מבחינתנו זה אירוע משמעותי שגורם לנו להיחלץ מהמשבר. עם תקציבים נוספים 50 משפחות מקצרין יחזרו לעבוד בשקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully