וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי המפעל שעלול להיסגר חוששים: "אין לאן ללכת"

קובי דוד

21.4.2013 / 18:30

50 עובדי מפעל "נייט לייט" המספק מערכות לראיית לילה למשרד הביטחון, נשארו היום בבית, לאור סכנת הסגירה המאיימת על מפעלם. "אם מוחקים חובות לטייקונים, שיעזרו גם לנו"

שעריו של מפעל "נייט לייט" נותרו סגורים הבוקר (ראשון). 50 העובדים הוותיקים נאלצו לצאת לחופשה כפויה, בשל המצב הכלכלי הקשה שהמפעל נקלע אליו. המפעל, העומד בפני סכנת סגירה, מתמחה במערכות אלקטרו-אופטיות לראיית לילה עבור משרד הביטחון וצה"ל. הוא הוקם באזור התעשייה בקצרין לפני כ-30 שנה ולדברי הנהלת המפעל, המשבר הכלכלי נובע בעיקר מירידה ניכרת במספר ההזמנות של משרד הביטחון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכניסה למפעל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אם יסגרו את המפעל לא יהיה לנו לאן ללכת", סיפרה בכאב אחת מהעובדות הוותיקות. "אנחנו הפכנו להיות כאן משפחה אחת גדולה. רק לפני כחודש נאלצנו להיפרד מעשרה עובדים. היינו בטוחים שזה מה שיבטיח את המשך המפעל, אבל כעת גם אנחנו נשלחנו הביתה". העובדים מספרים כי תושבים רבים מקצרין עבדו במפעל במהלך השנים, כיוון שמדובר במקור פרנסה מוביל ועיקרי באזור. "זו מכה מאוד קשה לכל תושבי קצרין", הוסיפה אחת העובדות. "אין לנו מקומות תעסוקה אחרים, גם ככה קשה לחיות בפריפריה. אם המדינה מוחקת חובות לטייקונים, לא יקרה כלום אם יעזרו לאנשים שבאמת זקוקים לעזרה אמתית על חייהם".

המשבר הכלכלי שפקד את המפעל נובע בעיקר מירידה ניכרת במספר ההזמנות של משרד הביטחון, דבר שאילץ את הנהלת המפעל להוציא את העובדים לחופשה כפויה בת שבועיים. "הדבר הכי קשה כמנהל הוא לפטר עובדים או להוציא אותם לחופשה", הסביר מנהל המפעל, יוסי כהן. "יש תחושות מאוד קשות עמם אנחנו נאלצים להתמודד".

מפעל נייט לייט בקצרין. יגאל לוי
מפעל נייט לייט בקצרין/יגאל לוי

לדבריו, המשבר הכלכלי כבר אילץ אותו לפטר מספר עובדים לא מבוטל בשנה האחרונה. "עשרה עובדים כבר פוטרו בשל המצב הכלכלי הקשה, זה היה צעד מאוד לא פשוט. אנחנו מקווים שמשרד הביטחון יגדיל את היקף ההזמנות על מנת להציל את העובדים מפני אבטלה. כאן הם לא מאבדים רק מקור פרנסה אלא גם משפחה אחת שלמה". במשרד הביטחון ציינו כי הן מודעים לבעיה ומנסים לסייע למפעל, בין היתר ניתנה הוראה להקדים באופן מידי תשלומים למפעל בהיקף של כ-2.5 מיליון שקלים. אין זה המשבר הראשון שחווה המפעל הצפוני. בשנת 1999 נחשפה פרשייה מביכה בה היו מעורבים מנהלי המפעל לשעבר, שנקרא אז "אורליל'', במסגרתה הם גנבו משקפות ייחודיות לאמצעי לראייה לילה שנרכשו עבור צה"ל בארה"ב ומכרו אותן למדינות במזרח הרחוק. במקביל, מנהלי המפעל דאז סיפקו לצה"ל במקום המשקפות ציוד זול מתוצרת רוסיה. השניים, מרק בלאט, וסגנו, יעקב פוגוטינסקי הודו במעשים וסיפרו כי רצו להגדיל את רווחי המפעל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully