וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרפה יצירה של פיקאסו כדי שבנה הגנב לא ייתפס

22.7.2013 / 19:18

אישה מרומניה הודתה כי החביאה תמונות בשווי מיליוני אירו - אותן גנב לכאורה בנה ממוזיאון בהולנד. כשהבינה שהמשטרה סוגרת עליה, היא הכניסה אותן לתנור האפייה הביתי

בשנה שעברה פרצו אלמונים למוזיאון קונסטאל שבהולנד וגנבו מהמקום שבע יצירות אמנות בשווי עשרות מיליוני אירו, כשהם מנטרלים את מערכת האזעקה המשוכללת שהותקנה שם. בין היצירות שנגנבו, במהלך מה שהוגדר כאחד ממעשי שוד האמנות הגדולים בהיסטוריה – כאלו של גדולי הציירים בהם פבלו פיקאסו, קלוד מונה ופול גוגן. היום (שני) נודע כי חלק מאותן פיסות היסטוריות יקרות ערך נשרפו כליל.

התמונות שנגנבו ממוזיאון בהולנד. GettyImages
"ראש ליצן" של פבלו פיקאסו/GettyImages

מומחים רומנים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי כשאמו של אחד החשודים במעשה (אזרח רומניה) הבינה שהמשטרה קרובה ללכידת בנה, היא שרפה את שלוש מהיצירות כדי להעלים ראיות שיסייעו להפליל את בנה. "בידינו ראיות לכך שהתמונות נשרפו", אמר ג'ורג' ניקולסקו – ראש צוות החקירה הרומני בפרשה, אחרי בדיקת השיירים מהשריפה המדוברת. עם זאת, נכון לעכשיו, לא ברור מי משבע היצירות הן שהועלו באש.

האמא שלפה את התמונות מה"קבר"

היצירות שנגנבו הן: "ראש ליצן" של פבלו פיקאסו, "נערה קוראת בלבן וצהוב" של אנרי מאטיס, "גשר ווטרלו" של קלוד מונה, "אישה עם עיניים עצומות" של לוסיאן פרויד, "דיוקן עצמי" של ג'ייקוב מאיר דה-האן, ו"הארוסה", "נערה מול חלון פתוח" ודיוקן עצמי - של פול גוגן.

המשטרה הרומנית עצרה במהלך השנה כמה חברים בכנופייה מקומית, בחשד שיש להם קשר לשוד הנועז. בהמשך העידה אולגה דוגארו, אמו של אחד החשודים, כי היא טמנה את התמונות בבית קברות ליד העיירה קרקליו, כדי לסייע לבנה. עם זאת, לדבריה, בחודש פברואר, כשחשה את הטבעת מתהדקת – היא שלפה את התמונות מה"קבר", והכניסה אותן לתנור האפייה הביתי. היא אף הובילה את החוקרים לאפר. החוקרים לא הצליחו להבין בתחילה האם האישה אכן שרפה את התמונות השוות מיליונים, או שמא בדתה את העניין מלבה כדי לסבך את החקירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
התמונות שנגנבו ממוזיאון בהולנד. GettyImages
"נערה קוראת בלבן וצהוב" של אנרי מאטיס/GettyImages

רק כעת, חודשים אחרי המעצר והשריפה הודו הרומנים: האישה דוברת אמת. "בחנו את האפר באמצעות ניתוח מיוחד בקרני רנטגן, ועשינו שימוש בכלים אופטיים ומיקרוסקופים", אמר ניקולסקו שהבהיר כי צוות החקירה הסתייע גם בדעת מומחה עולמי לאמנות שאישש את האבחנה כי אלו שיירי התמונות. "אין כל ספק שאלו התמונות", סיכם. יחידה במשרד התרבות הרומני תגיש בימים הקרובים את ממצאיה לתביעה, כדי שזו תבנה את האישום נגד הכנופיה ונגד בנה של דוגארו. עדיין לא ברור מה עלה בגורל ארבע התמונות הנוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully