וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המתיחות בסיני: כיפת ברזל הוצבה בנתיבות

22.7.2013 / 10:26

לאחר הערכת מצב ובעקבות החשש מירי רקטות לעבר האזור, הציב צה"ל סוללה של מערכת יירוט הרקטות בגזרת נתיבות. בסוף השבוע נפרסה סוללה דומה גם סביב העיר אילת

צה"ל הציב באחרונה סוללה של מערכת כיפת ברזל בגזרת נתיבות, עקב חשש שארגוני טרור ינסו לשגר רקטות לעבר האזור, ובעקבות הלחץ שמפעיל צבא מצרים בגבול רצועת עזה. ההחלטה התקבלה בעקבות הערכת מצב במערכת הביטחון.

סוללת כיפת ברזל באילת, 19 ביולי 2013. רן שאולי
בסוף השבוע נפרסה סוללה גם באזור אילת. כיפת ברזל/רן שאולי

בסוף השבוע הוצבה סוללת המערכת גם באזור אילת. מדובר צה"ל נמסר אז כי "כיפת ברזל נפרסת מעת לעת באתרים שונים ברחבי הארץ בהתאם להערכת מצב. בימים אלו מוצבת המערכת באזור אילת".

צה"ל תגבר באופן נקודתי את גזרת "החולות"

בעקבות החשש, הועלתה רמת הדריכות לאורך הגבול והועלתה הערנות לאירועים חריגים. יצוין כי בשבוע שעבר נרשם אירוע חריג של עימות באש חיה בין מבריחים לצבא המצרי. צה"ל תגבר באופן נקודתי את גזרת "החולות" (רמת הנגב עד כרם שלום) עקב חשש שהאירוע יזלוג לשטח ישראל. בתוך כך, הצבא המצרי הודיע בשבוע שעבר כי בכוונתו לפתוח במבצע רחב נגד כנופיות פשע והברחת שמתבסס על שני גדודים ששר הביטחון יעלון אישר לצבא המצרי להכניס.

העיר אילת, שנהנית בתקופה זו משיא עונת התיירות, הייתה לא פעם מטרה לשיגור רקטות מצד גורמים שונים בסיני. האירוע האחרון נרשם לפני שבועיים, אז נשמעו בעיר הדרומית קולות נפץ, אולם בתחילה לא היה ברור אם בכלל נורתה אש לעבר העיר. רק כשבוע לאחר מכן נמצאו שרידי רקטה בשטח פתוח בעיר.

הלילה נהרגו שבעה בני אדם ו-11 אחרים נפצעו בסדרת מתקפות שביצעו חמושים איסלאמיסטים על תחנות משטרה ומחסומי צבא בחצי האי סיני. על פי דיווח שמסרו מקורות רפואה, בעשר המתקפות שבוצעו בין השאר ברפיח המצרית ובאל-עריש נהרגו שלושה אזרחים, שני קציני צבא ושני שוטרים.

לקריאה נוספת
עם טנקים ואפאצ’י, מצרים נלחמת בטרור - וישראל עלולה לשלם
שבעה הרוגים בסדרת תקיפות של חמושים בסיני
בגלל המתיחות בסיני: ”כיפת ברזל” נפרסה באילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully