וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת שנה וחצי נעקצה על ידי עקרב בדרום, מצבה קשה

רמי שני

21.7.2013 / 9:43

הפעוטה נעקצה כששיחקה בחצר ביתה. היא פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. ביממה האחרונה הובאו לבית החולים שתי ילדות נוספות כשהן סובלות מעקיצות עקרב, מצבן קל

ספק 500

פעוטה בת שנה וחצי פונתה הבוקר (ראשון) במצב קשה לבית החולים סורוקה בבאר שבע כיוון שנעקצה על ידי עקרב צהוב, בעת ששהתה בחצר בית הוריה בישוב ערערה בנגב. הוריה שמעו את צעקותיה מהחצר, והבהילו אותה למרפאה של קופת חולים כללית ביישוב, משם הועברה לידי צוות רפואת חירום של מגן דוד אדום. אנשי הצוות ביצעו בה פעולות ראשוניות להפגת הכאבים ולמניעת ההשפעה של ארס הרמש והעבירו אותה לחדר הלם בבית החולים, כשהיא במצב יציב. ביממה האחרונה הגיעו שתי ילדות נוספות, בנות ארבע וחמש, לבית החולים סורוקה עם עקיצות עקרב, מצבן מוגדר קל.

בעונה זו פעילים רמשים רבים, בהם עקרבים לסוגיהם, וזוהי עונת ההשרצה שלהם, דבר המגביר את הסכנה שבמגע עמם. זהו בעל חיים המסוגל לטפס על קירות אבן וחומות, ולכן ייתכן שהוא יימצא בחצרות, בבתי קרקע ובקומות בניין נמוכות. עקיצתו עלולה לגרום למוות, אם הנעקץ לא מטופל כראוי.

על פי ההנחיות, יש לדאוג להביא את הנפגע לבית חולים, תוך הקפדה על מנוחה ואי-תנועה, כדי למנוע הגברה של מהירות זרימת הדם בגופו. קבוצת הסיכון הגבוהה ביותר לפגיעה היא פעוטות עד גיל שלוש, אולם על פי המידע המוכר הוא עלול להיות מסוכן כמעט לכל אדם. ביולי שעבר נפגעו בנגב קרוב ל-20 בני אדם מעקיצות עקרב. גורמי רפואה מציינים כי בקיץ הנוכחי נרשם מספר גבוה יחסית של פגיעת הכשות נחשים ועקיצות עקרבים.

לפני כשבועיים אירעו שני מקרים של עקיצות עקרב ביום אחד. לוחם משמר הגבול בן 20 פונה לבית החולים העמק בעפולה לאחר שנעקץ סמוך לבסיסו בישוב גן נר. החייל אושפז להשגחה במצב יציב. באותו יום, נעקצה גם ילדה כבת שנתיים על ידי עקרב צהוב. פרמדיקים של מד"א חברו עם מכונית פרטית בצומת ביר דאג', ופינו אותה במצב בינוני לבית החולים סורוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully