וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל הוכש על ידי נחש באימון ברמת הגולן, מצבו קל

1.7.2013 / 10:47

חובשים צבאיים העניקו לחייל טיפול ראשוני ופינו אותו לטיפול בבית החולים זיו מחשש שמצבו ידרדר. הנחש לא נלכד, אך בשל תפוצתם הרבה באזור, ההערכה היא כי מדובר בנחש צפע

גל הנפגעים על ידי הכשות נחשים נמשך: חייל צה"ל המשרת בחיל השריון הוכש הבוקר (שני) על ידי נחש ארסי במהלך אימון במרכז רמת הגולן ומצבו מוגדר קל. הנחש לא נלכד על ידי החיילים, אולם בשל תפוצתם הרחבה באזור, ההערכה היא כי מדובר בצפע ארצישראלי. חובשים צבאיים העניקו לחייל טיפול במקום וסימני ההכשה אותרו ברגלו. הוא פונה להמשך טיפול בבית החולים זיו בצפת בשל חשש שמצבו ידרדר.

נתקלתם בנחש ארסי? כך תימנעו מהכשה קטלנית

צפע חרמון צעיר. בעז שחם, החברה להגנת הטבע
החייל פונה במצב קל לבית החולים. צפע חרמון/החברה להגנת הטבע, בעז שחם

מדובר כאמור במקרה הכשה נוסף, זאת לאחר שתושבים רבים הוכשו בשבועות האחרונים על ידי נחשים ברחבי הארץ. המקרה החמור ביותר אירע בערב שישי, ה-22 ביוני, כאשר מטייל מת מהכשת נחש צפע ליד הכנרת. המטייל, מיכאל איצקוביץ' בן 57, טייל עם בני משפחתו באזור חוף גינוסר שבמערב הכנרת, והוכש על ידי נחש צפע שהסתתר בתיק היד שלו. בני המשפחה הזעיקו את כוחות מד"א, אולם מותו נקבע זמן קצר לאחר מכן.

מנהל מרכז הזוחלים בקצרין, איתי מאירס, הסביר כי מדובר באירוע יוצא דופן. "נחשי הצפע מסוכנים מאוד, אך לעיתים רחוקות מפגש עם נחש ארסי גורם למוות", אמר. "במרבית המקרים מדובר בהחלמה מעט ארוכה וריפוי של העור, אולם המקרה המדובר נתפס כחריג מאוד". לדבריו, נחשים רבים וביניהם גם נחשי הצפע, נצפים מסביב לחופי הכינרת בייחוד בחודשי הקיץ החמים, בשל הלחות והקרבה למים. "נחשים רבים מגיעים להצטנן ליד חופי הכינרת בלילות ובימים החמים, מה שמגביר את הסיכוי לפגוש אותם ליד מקור מים, ובייחוד ליד שטחים חקלאיים בהם יש זוחלים רבים שהופכים לטרף קל".

מאירס הסביר גם כיצד יש לנהוג במקרה של היתקלות בנחש בטבע. "אין טעם להיכנס להיסטריה, הנחשים היו כאן מאז ומתמיד", ציין. "הדבר החשוב ביותר הוא לא לעורר את סקרנותו של הנחש. כאשר אתה נפגש עם נחש מומלץ לשמור על קשר עין ולהתרחק מהמקום בזהירות".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully