וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייבת מיליארדים: דטרויט הכריזה על פשיטת רגל

עקב ההכרזה הפכה העיר התעשייתית, שאוכלוסייתה הצטמצמה ביותר ממחצית בעשורים האחרונים, לעיר הגדולה ביותר בארה"ב שנקטה מהלך שכזה, בשל חוב המסתכם בכ-20 מיליארד דולר

העיר דטרויט שבמדינת מישיגן הגישה אתמול (חמישי) בקשה לפשיטת רגל, ובכך הפכה לעיר הגדולה ביותר בארצות הברית שנקטה מהלך שכזה. לדברי מנהל החירום של העיר, הנחשבת לערש תעשיית הרכב האמריקנית, החוב מסתכם ב-18 עד 20 מיליארד דולרים. מדובר אפוא בפשיטת הרגל המוניציפלית הגדולה ביותר בתולדות ארצות הברית מבחינת היקף החוב.

בית נטוש בדטרויט, מרץ 2013. רויטרס
מדובר בפשיטת הרגל המוניציפלית הגדולה ביותר בתולדות ארה"ב. בית נטוש בדטרויט/רויטרס

אוכלוסייתה של דטרויט, שנחשבה בעבר לאחת מארבע הערים הגדולות במדינה, הצטמצמה בעשורים האחרונים ביותר ממחצית, מ-1.8 מיליון תושבים ב-1950 ל-658 אלף תושבים כיום. זאת בעקבות הנהירה לפרברים והמשבר בענף הרכב, שכרסמו בעשורים האחרונים ביסודותיה הכלכליים של העיר הסמוכה לגבול הקנדי.

ההחלטה להכריז על פשיטת רגל התקבלה לאחר שבועות של משא ומתן מורט עצבים שבמהלכו ניהל מנהל החירום קווין אור, שמונה על ידי המושל ריק שניידר, דיונים עם נושים ועם איגודים מקצועיים. המהלך של דטרויט אף צפוי לעורר דריכות בקרב שוקי ההון ומצד איגודים, וכן מצד ערים נוספות שנקלעו למשברים פיננסיים. מאז מחצית שנות ה-50 של המאה שעברה רק מעט יותר מ-60 ערים, עיירות וכפרים הכריזו על פשיטת רגל בארצות הברית.

החוב של דטרויט אף מגמד את זה של מחוז ג'פרסון שבאלבמה, שהכריז ב-2011 על פשיטת רגל בשל חוב של כארבעה מיליארד דולרים. כמו כן, אוכלוסייתה של דטרויט גדולה יותר מפי שניים מזו של העיר סטוקסון שבקליפורניה, שהכריזה על פשיטת רגל ב-2012, ובכך הפכה בזמנו לעיר המאוכלסת ביותר במדינה שנקטה צעד שכזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully