וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה בארה"ב: טריליון דולרים יקוצצו בתוך עשור

1.8.2011 / 4:52

במסיבת עיתונאים שנערכה בבית הלבן בתום דיונים מתמשכים בנושא, הודיע הנשיא אובמה על הסדר שהושג בין הרפובליקנים והדמוקרטים. שני בתי הקונגרס צפויים להצביע במהלך היום על ההצעה

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הודיע הלילה (שני) כי מנהיגי הדמוקרטים והרפובליקנים בשני בתי הקונגרס הצליחו להגיע להסדר שיאפשר את העלאת תקרת החוב. בנאום מתומצת שנשא אובמה בפני כתבים בבית הלבן בתום הדיון בנושא, הוא הציג תכנית בת שני שלבים, לפיה בשלב הראשון יקוצצו טריליון דולרים מהוצאות הממשלה במהלך עשר השנים הקרובות. לדברי אובמה, הקיצוץ לא יתרחש במהירות שתמשוך את כלכלת ארצות הברית.

עוד על המשבר הכלכלי בארה"ב:
ארה”ב: הושג הסכם עקרוני בנוגע להעלאת תקרת החוב
תקרת החוב מתקרבת: האשמות בין ביינר לאובמה
ארה”ב: הוויכוח על תקרת החוב נמשך והשעון מתקתק

הנשיא האמריקאי הוסיף כי הוא יעמול על הכנת תיק מפורט במהלך החודשים הקרובים כדי להביא להפחתת הגרעון. לדבריו, בשלב השני השל התוכנית, תוקם ועדה שתגבש דרך לחיסכון 1.5 טריליון דולרים נוספים. הוועדה תגבש את החלטתה עד ה-23 בנובמבר, כאשר חודש לאחר מכן, ב-23 בדצמבר, ההחלטה תעלה להצבעה בשני בתי הקונגרס. בנאומו הפציר אובמה במחוקקים "לעשות את הצעד הנכון" ולאשר את ההסדר שהושג, אך הודה כי זו אינה העסקה המועדפת עליו.

"בניגוד לטענותיהם של מספר רפובליקנים, אני מאמין שעלינו לבקש מבעלי ההון האמריקאים ומהתאגידים הגדולים לשלם את החלק ההוגן שלהם באמצעות ויתור על הפסקות מסים וניכויים מיוחדים", אמר אובמה, "בניגוד לטענותיהם של מספר דמוקרטים ממפלגתי, אני מאמין שעלינו להכין מספר הצעות לתוכניות, כמו שמירה על הרפואה, כדי להבטיח שאנחנו עדיין בסביבה עבור דור העתיד. לכן החלק השני של התכנית הזו חשוב מאוד.

אובמה סיכם את נאומו באומרו כי "זה יאפשר לנו להימנע ממשבר. זה יאפשר לנו לשלם את החשבונות שלנו. זה יאפשר לנו להתחיל להפחית את הגרעון שלנו בדרך אחראית. וזה יאפשר לנו לייצר משרות ולהצמיח את הכלכלה הזו מהר יותר מאשר היא צומחת כיום". לדבריו, "זו הסיבה לשמה אזרחי אמריקה שלחו אותנו לכאן, ולשם כך אנו צריכים להקדיש את מלוא זמננו".

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, אמר בתום הדיון כי הפשרה שהושגה תוצג היום לשני הצדדים. "מנהיגים משתי המפלגות בשני בתי הקונגרס יציגו את ההסדר שהושג בפני המפלגות שלהם", אמר ריד, "כדי להעביר את ההסדר הזה אנו זקוקים לתמיכה של דמוקרטים ורפובליקנים גם בסנאט וגם בבית הנבחרים". לדבריו, "אין מצב שמפלגה אחת, באחד מבתי הקונגרס, תצליח לעשות זאת לבדה".

גורם בסנאט העריך כי חברי הסנאט, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד, צפויים להצביע בעד ההסדר. במקביל אמר דובר בית הנבחרים, ג'ון ביינר, כי יעלה את ההצעה להצבעה במהירות האפשרית, למרות שלדעתו היא אינה מושלמת. "זו לא העסקה הטובה בעולם", אמר ביינר, "אך היא מראה עד כמה שינינו את התנאים הדיונים במקום הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully