וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני לוואלה!: "מוכנים לחידוש המו"מ, בקווי 67'"

בתום דיון סוער, החליטה הנהגת הרשות לתת אור ירוק לשיחות עם ישראל, בתנאי שתתקבל ההזמנה האמריקנית לקיימן על בסיס גבולות 67'. הודעה רשמית בעניין צפויה מחר

צילום: רויטרס, לע"מ; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

ההנהגה הפלסטינית החליטה לחזור לשולחן המשא ומתן, אך בתנאי אחד: קבלה של הזמנה אמריקנית לשיחות עם ישראל על בסיס הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67' – כך מסר לפני הערב (חמישי) גורם פלסטיני בכיר לוואלה! חדשות. בשעות אחר הצהריים התכנסה הוועדה המרכזית של הפתח לדיון סוער סביב החזרה לתהליך המדיני, ובסופם של הדיונים התקבלה ההחלטה. בהנהגה הפלסטינית החליטו כי כל שאר הסוגיות כמו האסירים והבנייה בהתנחלויות ייפתרו בהמשך לאחר קבלת הזמנה זו.

גורם נוסף שהשתתף בשיחות אמר לסוכנות הידיעות אי. פי. כי צוות מיוחד מונה על מנת לבחון את צעדי הרשות. הצוות צפוי להתכנס בהמשך הערב ואילו ההחלטה בנושא צפויה להתקבל מחר.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. רמאללה, מאי 2013. AP
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ושר החוץ קרי, ביום שני/AP

"יש נטייה כללית בקרב אנשי אש"ף לדחות את חידוש השיחות עד אשר ישראל תכיר בגבולות 67' כבסיס לתהליך השלום ותפסיק את הבנייה בהתנחלויות", אמר בכיר אש"ף קייס עבד אל-כארים לסוכנות הידיעות רויטרס.

מוקדם יותר הערב העריכו גורמים מדיניים בירושלים בשיחה עם וואלה! חדשות כי שר החוץ קרי יודיע מחר על חידוש המשא ומתן הישיר בין ישראל לרשות הפלסטינית. במחלקת המדינה האמריקנית לא אישרו את הדברים, ואמרו כי "נכון לשעה זו" קרי לא מתכנן לשאת הצהרה מדינית. קרי המתין היום להכרעתו של אבו מאזן ולסיומו של הכינוס.

בצהריים דיווחה סוכנות רויטרס כי ישראל תסכים להתחיל במשא ומתן על בסיס גבולות 1967 עם חילופי שטחים, בתמורה להכרה פלסטינית בישראל כמדינה יהודית – דיווח שהוכחש בחריפות על ידי לשכת ראש הממשלה. גורם מדיני ישראלי אמר לוואלה! חדשות כי המתווה שאליו שואף קרי הוא שישראל לא תתחייב בעצמה לגבולות 1967 והרשות הפלסטינית לא תכריז על הכרה בישראל כמדינה יהודית – את ההצהרות בשני הנושאים השנויים במחלוקת הללו רוצה קרי לספק בעצמו בהצהרה המדינית שלו, במטרה לחסוך מנתניהו ומאבו מאזן לחצים פוליטיים מבית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה במשרדו בנוגע להחלטת האיחוד האירופי. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
לשכתו הכחישה כי ישראל הסכימה להתחיל במו"מ על בסיס גבולות 1967. ראש הממשלה בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בנוסף, ציין הגורם, אם אכן יתקבל המתווה של קרי, לשני הצדדים תישמר האפשרות להסתייג מ"חלקים מסוימים" ממנו – בדומה להסתייגויות שהגישה ישראל לפני יותר מעשור למתווה "מפת הדרכים" שגיבש נשיא ארצות הברית דאז ג'ורג' וו. בוש. עם זאת, ההסתייגויות לא אמורות לעכב את פתיחת המשא ומתן הישיר בין הצדדים.

המהלך המורכב אמור לאפשר לכל הצדדים להיות מרוצים: אבו מאזן יוכל להגיד שהאמריקנים התחייבו למשא ומתן על בסיס גבולות 1967, נתניהו יוכל להגיד שהמשא ומתן מתבסס על הכרה בישראל כמדינה יהודית ושני הצדדים יוכלו להסתייג מהקביעות הללו ולשמור על יציבות פוליטית מבית. לא ברור אם מתווה כזה יספק את כל שותפיו הקואליציוניים של נתניהו. שר הכלכלה נפתלי בנט כבר הודיע היום כי סיעתו לא תשב בממשלה שתנהל משא ומתן על בסיס גבולות 1967.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully