וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: קרי יכריז מחר רשמית על חידוש המשא ומתן

18.7.2013 / 11:16

גורמים בשגרירות הפלסטינית בעמאן מסרו לעיתון אל-חיאת כי הושגה התקדמות משמעותית בשיחות בין שר החוץ האמריקני לאבו מאזן. הפתח ידון היום בנושא וההערכה היא שהעניין יאושר

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, צפוי להכריז מחר באופן רשמי על חידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים - כך דווח הבוקר (חמישי) בעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון. גורמים בשגרירות הפלסטינית בעמאן מסרו לעיתון כי קרי, הנמצא כעת בבירה הירדנית, צפוי למסור את הודעתו בטרם יעזוב את עמאן ביום שישי בבוקר. לפי הדיווח, הושגה התקדמות משמעותית בשיחות בין קרי לבין אבו מאזן.

אבו מאזן צפוי להיפגש בשעות אחר הצהריים עם חברי הוועדה המרכזית של הפתח כדי לדון באפשרות של חידוש המשא ומתן עם ישראל. בשעות הערב ייפגש אבו מאזן גם עם חברי ההנהגה הפלסטינית כולה, ובכלל זה נציגי הארגונים השונים החברים באש"ף (הוועד הפועל) כדי לדון בנושא.

מקורות פלסטינים מסרו לוואלה! חדשות כי צפוי דיון סוער במהלך שתי הישיבות על סוגיית החזרה לשולחן המשא ומתן, לנוכח עמדתם של כמה מאנשי הפתח ונציגי הארגונים השוללת את חידוש המגעים עם ישראל מבלי שייענו כל התנאים שהציבו הפלסטינים.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן (מחמוד עבאס). רמאללה, מאי 2013. רויטרס
צפוי דיון סוער. אבו מאזן/רויטרס

אתמול אמר השר קרי כי הפערים בין ישראל לבין הפלסטינים הצטמצמו באופן ניכר, ואף העריך כי המשא ומתן בין הצדדים ישוב למסלולו בקרוב. "הצלחנו לצמצם משמעותית את הפערים", אמר. "אנו ממשיכים לעשות זאת ואני ממשיך להאמין כי הצדדים יוכלו לשוב בקרוב לשולחן המשא ומתן". את הדברים אמר קרי במסיבת עיתונאים שכינס בעמאן בירת ירדן, שם נועד עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועם בכירים בליגה הערבית.

בנוסף, קרי קרא לישראל לשקול בכובד ראש את יוזמת השלום שהציגה הליגה הערבית ב-2002, שאותה דחתה ישראל בעבר. "ישראל צריכה לבחון בקפידה את היוזמה, המבטיחה לישראל שלום עם 33 מדינות ערביות ו-35 עמים מוסלמיים – בסך הכל 57 לאומים שעומדים ומחכים לאפשרות של שלום עם ישראל", דברי קרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המלוקת העיקרית: סוגיית האסירים

המחלוקת הנוכחית העיקרית בין ישראל לבין הפלסטינים, המונעת גם קיומה של פסגה מדינית משותפת, היא סוגיית האסירים הפלסטינים. כפי שפורסם בוואלה! חדשות, הפלסטינים דורשים מישראל לשחרר את כל האסירים המרצים עונשי מאסר בבתי הכלא בישראל עוד מלפני הסכמי אוסלו, ולעשות זאת עם תחילת המשא ומתן, בבת אחת. מנגד, בישראל מסרבים לשחרר חלק מאותם אסירים ודורשים לשחרר את היתר באופן מדורג, במקביל לתהליך המדיני. בירושלים מתנגדים בייחוד לדרישה הפלסטינית לשחרר אסירים ערבים-ישראלים שהורשעו ברצח, ואילו ברמאללה מדגישים כי אסירים עם פרופיל דומה שוחררו לידי חמאס בעסקת שליט.

בשתי הסוגיות האחרות שהפלסטינים הציבו כתנאי מוקדם לקיום פסגה מדינית - הקפאת הבנייה בהתנחלויות והכרה בגבולות 1967 כבסיס למשא ומתן - מסתמנים פתרונות יצירתיים. בנושא ההקפאה, נידונה האפשרות שישראל לא תצהיר על הקפאת בנייה, אך בפועל לא יאושרו התחלות בנייה חדשות. בנושא הגבולות מסתמן שהצד האמריקני הוא שיכריז על הכרה בגבולות 1967, מבלי שישראל תידרש לעשות זאת באופן מפורש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully