וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן יצא לוושינגטון בשל חתימת עסקת ה-S-300

17.7.2013 / 18:22

אחרי שהודיעה מוסקבה כי בכוונתה למלא את ההסכמים הצבאיים עם סוריה, כולל מסירת מערכות הטילים המתקדמת, יצא אלוף כוכבי לארה"ב לפגישות עם בכירי סוכנויות המודיעין

ראש אגף המודיעין בצה"ל, אלוף אביב כוכבי, יצא לפנות בוקר (רביעי) לארה"ב לסדרת פגישות עבודה עם בכירים בסוכנויות המודיעין האמריקניות. על הפרק יעמדו כמה סוגיות ביטחוניות חשובות, בהן ההתחממות בגבול ברמת הגולן והמשבר במצרים, ופרויקט הגרעין האיראני.

הסוגיה הבוערת ביותר שתעמוד במרכז ביקורו של כוכבי, שנחשב למי שהעלה בשנה האחרונה את רמת שיתוף הפעולה בין צה"ל לסוכנויות המודיעין בארצות הברית לרמות חדשות, תהיה העברת מערכת ההגנה האווירית מסוג S-300 ממוסקבה לצבא סוריה.

מוסקבה אמרה לישראל כי בכוונתה למלא את ההסכמים הצבאיים שנחתמו מול דמשק עד הסעיף האחרון, ובין היתר למסור לצבא אסד את הדגם המתקדם ביותר של הטילים, המכונה PMU2. אם תיקלט המערכת בסוריה, הפעלתו תפגע בעליונותו של חיל האוויר הישראלי בשמי מזרח התיכון.

מערכת טילים מסוג S-300. AP
כוכבי הוזעק לוושינגטון כדי לדון בהשלמת העסקה. טילי S-300 במצעד מוסקבה/AP

גורם בכיר בירושלים טען כי המגעים למניעת העברת מערכות הנשק המתקדמות לידי סוריה טרם הסתיימו, ואמר כי כעת ממתינים ללחץ אמריקני שעשוי להניב פירות. אלוף כוכבי מתכוון לרתום ללחץ המתמשך על הרוסים גם את האמריקנים, לאחר שהפעולות שנקטה ישראל לא הניבו עד כה את התוצאות הרצויות.

ישראל ביטלה עסקת מל"טים עם רוסיה

גם נשיא המדינה, שמעון פרס, שוחח בנושא עסקת הטילים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. זאת, בנוסף לפגישת נתניהו עם פוטין בחודש מאי. בתום הפגישה אמר פוטין כי חשוב להימנע מפעולות העלולות לגרום להסלמה של מלחמת האזרחים בסוריה. אולם, יחד עם זאת סירב להתחייב על אי-העברת הטילים לסוריה. כמו כן, בתחילת חודש יוני, ציין פוטין כי כל עסקת נשק מול סוריה "עומדת בקו אחד עם החוק הבינלאומי", ולא שלל את ביטול העסקה הנוכחית.

הגורם הבכיר בירושלים הוסיף כי העברת טילי יבשה-ים יאחונט לידי הצבא הסורי הביאה לכך שמשרד הביטחון ביטל עסקת נשק גדולה מאוד של מטוסים לא מאוישים עם רוסיה, שנאמדה בעלות של מאות מיליוני דולרים. באותם ימים התעקשו הרוסים כי הנשק המתקדם לא יגיעו לידי חיזבאללה. ואולם, לאחר שהציגה ישראל לדיפלומטים רוסים הוכחות ברורות לכך שהנשקים הועברו לידי חיזבאללה וארגוני טרור נוספים, הדיפלומטים הכחישו את הטענות והבהירו כי המהלך נוגד את החוק הרוסי. מיד לאחר ההכחשה הוחלט לבטל את עסקת המל"טים.

במערכת הביטחון בישראל סרבו להתייחס לפרסומים האחרונים אודות תקיפה טילי היאחונט על אדמת סוריה, כמו גם לשאלה האם תתקוף ישראל את מערכת ההגנה האווירית מסוג S-300 במידה ויפעילו אותה על אדמת סוריה חיילים רוסים. יצוין, כי בשנות השבעים תקף חיל האוויר הישראלי סוללות הגנה אוויריות במצרים אותן הפעילו קצינים רוסים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully