וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: בת 15 סירבה לעטות חיג'אב - והתאבדה

לאחר שהנערה לא נכנעה ללחצי משפחתה והסירה את כיסוי הראש המוסלמי היא סבלה מאלימות קשה נגדה. לאחר שלא יכלה לסבול יותר את ההתעללות, נטלה את אקדחו של אביה והתאבדה

נערה מצרית בת 15 שדחתה את לחץ משפחתה לעטות על ראשה חיג'אב ירתה בעצמה למוות. כלי התקשורת המדינה דיווחו כי הנערה השתמשה באקדחו של אביה. התאבדות הנערה אירעה בשבוע שעבר במחוז גיזה. הנערה, שזוהתה בשם "עמירה" בלבד, "הייתה נתונה לאלימות" מצד משפחתה לאחר שהסירה את החג'אב. על פי הדיווח באתר אל ערבייה, מחקירת האירוע עולה כי לאחר שלא יכלה לסבול יותר את האלימות שננקטה כלפיה, עמירה "התחמקה אל חדר אביה", נטלה את אקדחו וירתה בעצמה.

לאחר עלייתו של מוחמד מורסי והאחים המוסלמים לשלטון בשנה שעברה הוא פעל להתיר לנשות מצרים להתלבש כרצונן, מאחר שלאורך ימי שלטונו של מובארק נאסר שימוש בחיג'אב בקרב נשים בשירות הציבורי. עם זאת, הוא הודיע כי ממשלו לא יכפה על הנשים החילוניות קוד התנהגות איסלמי. רבים ברחוב המצרי, ובעיקר בקרב הנוצרים, חששו מכפייה דתית לאחר השתלטות גורמים איסלמיים על מוסדות הציבור.

בממשלת המעבר שהושבעה אתמול במצרים לאחר הדחתו של מורסי, שבראשה עומד כלכלן ליברל, אין כל ייצוג למפלגת האחים המוסלמים, אשר כינו את הממשלה החדשה "בלתי חוקית" והוסיפו כי הם "לא מכירים בסמכותם של השרים החדשים כנציגי הממשלה". בראשות הממשלה יעמוד חאזם אל-בבלוואי, אשר לא שלל מתן תיקים למפלגת "החופש והצדק" של האחים המוסלמים. עם זאת, חברי התנועה סירבו לדון עם הממשלה ועם הצבא, ודרשו לשחרר את הנשיא המודח מורסי ממעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully