וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקץ לדיכוי: הדיילות במצרים יורשו לעטות ח'יגאב

מערכת וואלה! חדשות

11.11.2012 / 17:24

חברת התעופה הלאומית של מצרים הודיעה כי היא מתנערת מהאיסור שהטיל חוסני מובארק, והזמינה לדיילות "חיג'אב שיהיה תואם למדים". רוח הקידמה - או צעד שנועד למנוע שביתה?

חברת התעופה הלאומית של מצרים, איג'יפט-אייר, תתיר לדיילות האוויר לעטות כיסוי ראש בטיסות הממריאות לארצות ערב, ובכוונתה להרחיב את ההיתר לכל היעדים. בכך, יסתיים איסור שהוטל על צוות הדיילות בימי שלטונו של הנשיא המודח של מצרים, חוסני מובארק. ההיתר החדש מתלווה לשורה של צעדים מקלים שנקטו גופים אחרים במדינה, בהם רשת הטלוויזיה הממלכתית, שהתירה למגישות הבכירות שלה לעטות חיג'אב. זהו צעיף המכסה את הראש, אך לא את הפנים.

סמנכ"ל חברת התעופה המצרית, עבד אל-עזיז פאדל, אמר היום (ראשון) כי איג'יפט-אייר בוחנת עיצוב של חיג'אב, שיהיה תואם למדים שלובשות הדיילות. לדבריו, הדיילות רשאיות כרגע לעטות את כיסוי הראש בקווי התעופה מקהיר לכמה ערים בערב הסעודית, שהיו פופולריים במיוחד בתקופת החאג' - העלייה לרגל. לדבריו, החיג'אב החדש לא אמור לפגוע בעבודתן של הדיילות.

מטוס של איג'יפטאייר, חברת התעופה הלאומית של מצרים. Amr Nabil, AP
מטוס של חברת התעופה המצרית בקהיר. מה יגידו הנוסעים?/AP, Amr Nabil

בחברה המצרית מועסקות כ-250 דיילות, ועוד כ-450 נשים עובדות בתפקידי מטה. בחודש ספטמבר סבלה חברת התעופה משביתה, במסגרתה צוותי האוויר דרשו משכורות גבוהות יותר. מסתמן שההיתר לעטות כיסוי ראש הוא חלק מהחלטת החברה להרגיע את הרוחות בקרב העובדים.

לאורך ימי שלטונו, ממשל מובארק אסר על שימוש בחיג'אב בקרב נשים בשירות הציבורי, ובכלל זה בטיסות של חברת התעופה הלאומית. הנשיא החדש, מוחמד מורסי (שרעייתו, נגלא, לובשת חיג'אב בעצמה) פעל להתיר לנשות מצרים להתלבש כרצונן, אך הודיע כי ממשלו לא יכפה על הנשים החילוניות קוד התנהגות איסלמי. רבים ברחוב המצרי, ובעיקר בקרב הנוצרים, עדיין חוששים מכפייה דתית ומהשתלטות של גורמים איסלמיים על מוסדות הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully