וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: 39 שנה למלחמה, ארמיה 3 שוב חצתה התעלה

ניר יהב

15.10.2012 / 15:35

הנשיא מוחמד מורסי הגיע לשפת תעלת סואץ כדי לצפות בתרגיל צבאי מיוחד לציון 39 שנה למלחמת יום הכיפורים, ואמר: "אנו נמצאים בשיא המוכנות שלנו כדי להגן על אדמתנו"

במצרים ציינו היום (שני) 39 שנים למלחמת יום הכיפורים, בתרגיל מיוחד של הארמיה השלישית בצבא, במהלכו צלחו חייליה את תעלת סואץ, כפי שעשו במלחמה. הנשיא מוחמד מורסי הגיע במיוחד לצפות בתרגיל. בהודעה שפרסמה היום לשכתו נכתב כי "הנשיא בא לקחת חלק בחגיגות של מצרים וצבאה לרגל יום השנה לניצחון אוקטובר המפואר".

במהלך התרגיל אמר מורסי: "מאדמת סיני הקדושה, אנחנו אומרים לעולם - אנו נמצאים בשיא המוכנות שלנו כדי להגן על אדמתנו. איננו מתכוונים לתקוף אף אחד, אך אף אחד לא יוכל גם לתקוף אותנו או לפגוע בכבודנו ובאדמתנו".

לאחר התרגיל נפגש מורסי עם שר ההגנה עבד אל-פתאח אבו סיסי, עם הרמטכ"ל סדקי סובחי וכן עם קציני וחיילי הארמיה.

מלחמת יום כיפור, אריאל שרון מסייר בגשר שנבנה לשם צליחת תעלת סואץ, סיני,אוקטובר 1973. GettyImages
"מלחמת אוקטובר תמשיך להישאר מקור לגאווה עבור הצבא המצרי". חיילי צה"ל בתעלת סואץ, 1973/GettyImages

לפני שחזור המבצע, אמר מפקד הארמיה, הגנרל רושדי עסכרי, כי "מלחמת אוקטובר, בה הושג ניצחון לפני 39 שנה, תמשיך להישאר מקור לגאווה עבור הצבא". עסכרי, ששיבח את העוז ואת כוח הרצון של לוחמי הארמיה בשנת 1973, הוסיף ואמר כי "הלקח שלמדנו מהמלחמה המפוארת הוא שמלחמה היא אפשרויות, מידע, היערכות טובה ותוכנית מדויקת. מלחמה איננה רק כוונות טובות".

עסכרי פנה בנאומו לנשיא מורסי והודה לו על נוכחותו בתרגיל, למרות עיסוקיו הרבים. "רצינו לבצע את הצליחה לציון יום השנה למלחמה על מנת להוכיח לעם המצרי שיש לו צבא המגן על גבולותיו ונאמן למולדת", אמר. "הצבא המצרי ימשיך לשמש שריון בטוח לעמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully