וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ילד חולץ בחיים אחרי 4 שעות בתוך בולען

נתן ווזנר בן ה-6 טייל עם משפחתו בשמורת דיונות באינדיאנה, כשבשלב מסוים נפער בור באדמה והוא נעלם בעומק 4 מטרים. בתום מבצע מורכב נשלף הילד מהחול. "פתאום ראיתי את הראש"

נתן ווזנר בן השש ממדינת אילינוי שבארצות הברית נקבר ארבעה מטרים מתחת לפני השטח למשך שעות, אחרי שנפל לתוך בולען שנפער באדמה, כך דווח ברשת פוקס האמריקנית. בתום מבצע חילוץ מורכב שכלל 50 משתתפים – הוצא הילד כשהוא במצב קשה מאוד. מבית החולים נמסר כי מצבו השתפר וכי הוא אינו בסכנת חיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צפוי להחלמה מלאה. ווזנר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה שהחל בתור חופשת קיץ משפחתית כיפית של משפחת ווזנר בפארק הדיונות הלאומי באינדיאנה כמעט הסתיים באסון. נתן ובני משפחתו טיילו ביום שישי האחרון בפארק החולי המרהיב, כאשר בשלב מסוים נפער הבולען והילד הקטן נפל לתוכו. הוריו, שהיו סמוכים אליו, לא ראו את רגע הנפילה – אולם הספיקו לשמוע את יקירם זועק בעודו צונח מטרים לעומק האדמה החולית. מיד לאחר מכן הוא נעלם בין גרגרי החול לעיניהם המבועתות של הוריו, שחשו למקום.

"זה היה מרוץ נגד הזמן"

אביו של ווזנר וקרוב משפחה נוסף החלו לחפור בחול כדי לחלץ את הילד התקוע, אולם בשל הקרקע הבלתי יציבה והטובענית – נתן רק נשאב עמוק יותר. כשהבינו שאין ביכולתם להצילו, התקשרו השניים למשטרה ודיווחו על שאירע. 50 כבאים עם אמצעי חילוץ מיוחדים הוקפצו למקום, כמו גם טרקטורים וכלים הנדסיים. "זה היה מרוץ נגד הזמן", אמר בראד קרייגבאום, אחד המחלצים. "ניסינו לשמור על פוקוס – אבל השעתיים הראשונות היו איומות".

רק אחרי ארבע שעות מורטות עצבים ומפרכות הצליחו הכבאים למצוא את נתן הקטן כשהוא אמנם לא בהכרה, אולם עדיין בחיים. "הצלחתי פתאום לאחוז את הראש שלו", אמר הכבאי הנרגש ששיחזר את רגע הגילוי. "פשוט התחלתי לדבר איתו, בדיוק כמו שאני מדבר עם הבן שלי". אחרי שנשלף מהאדמה, הועבר נתן מיידית לבית חולים לילדים שבשיקגו הסמוכה כשהוא במצב קשה - אולם הרופאים מצאו כי חרף הנסיבות הקשות הוא לא צפוי לסבול מנזק מוחי. נתן המשיך בהתאוששות המהירה וכעת הוא כבר מצליח להזיז את ידיו ואת רגליו. ההערכה היא שהילד הצליח לשרוד את הנפילה הודות לכיס אוויר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

צפו בדיווח על החילוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully