וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המזל"ט בגבול מצרים: תקלה חמורה במנוע

15.7.2013 / 18:16

התחקיר הראשוני שבוצע חשף את סיבת ההתרסקות של ה"הרמס 450" אמש. עוד נודע כי מנוע חדש הותקן במזל"ט. מפקד חיל האוויר הורה לקרקע את המערך עד לסיום עבודת ועדת הבדיקה

סיבת ההתרסקות של מזל"ט חיל האוויר אמש בגבול מצרים היא תקלה חמורה במנוע – כך עולה מהתחקיר הראשוני שבוצע היום (שני) בצה"ל. לאחר שהבחינו כי המנוע משותק, החליט מפעילי המזל"ט – מסוג "הרמס 450" – לנסות להנחיתו בשטח פתוח מחשש שיחדור לשטח המצרי או יתרסק באזור מיושב בשטח ישראל. מסיבה לא ברורה לא הצליחו המפעילים להביא לנחיתה בשלמות וכלי הטיס, שעסק באיסוף מודיעין במסגרת פעילות שגרתית, התרסק אל הקרקע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרמס 450" המיוצא לברזיל/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם המצוי בפרטי האירוע הסביר כי המזל"ט, מתוצרת חברת "אלביט" הישראלית, שודרג לאחרונה במנוע מסוג W, המוגדר כמנוע רחב יותר ובעל הספקים גבוהים בניגוד למנוע הקודם, שמותקן עדיין במזל"טים נוספים מאותו סוג הנמצאים בשירות חיל האוויר. בעקבות ההתרסקות, החליט מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, לקרקע את כל כלי הטיס הבלתי מאוישים מסוג "הרמס 450" בעלי מנוע דומה עד לתום עבודת ועדת הבדיקה שמונתה לתחקר את המקרה.

טיסה אוטונומית וניווט GPS מדויק

"הרמס 450" הוא כלי הטיס הבלתי מאויש המרכזי בפעילות המבצעית של צה"ל במשימות ביטחון שוטף ולחימה בטרור. מדובר בכלי טיס טקטי מתקדם שהשלים תהליך רישוי וזכה במספר טיסה אזרחית. הוא מצויד במערכות המאפשרות טיסה אוטונומית וניווט GPS מדויק. המטעד האלקטרו-אופטי שלו ומערכת התקשורת המתקדמת מאפשרים גילוי וזיהוי מטרות והעברת התמונות לתחנת קרקע בזמן אמת.

המזל"ט הישראלי, שמיוצא גם למדינות אחרות, יכול לשאת מטעד במשקל מרבי של 150 קילוגרמים. גובה הטיסה המבצעי שלו הוא 18 אלף רגל והוא יכול לשהות באוויר עד 20 שעות ברציפות. במלחמת לבנון האחרונה השתתפו מזל"טים מסוג זה במספר רב של גיחות מבצעיות והוכיחו את יכולותיהם בפעולה רציפה, לאורך זמן, בתנאי פעולה קשים תוך הפגנת יעילות רבה בביצוע המשימה, תפעול יעיל והשגת היעדים הנדרשים.

בשבוע שעבר התרסק מטוס קרב F-16I של טייסת 107 בחיל האוויר (הדגם המכונה "סופה") במי הים שמול רצועת עזה. בטרם התרסק המטוס, הודיעו שני הטייסים כי הם נוטשים את המטוס בשל תקלה טכנית במנוע. כוחות של יחידת החילוץ בהיטס של חיל האוויר (669) הוקפצו למקום, ובסיוע כלי טיס של חיל האוויר איתרו את הטייסים בתוך המים. לאחר כשעה, הם חולצו ופונו לבית החולים תל השומר במצב קל. בעקבות האירוע, הורה מפקד חיל האוויר להפסיק את טיסות האימונים במטוסי "רעם" ו"סופה" עד לסיום החקירה, כיוון שלשני המטוסים יש מנוע דומה. עד כה, טרם התקבלה החלטה אם להחזיר את המטוסים לפעילות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully