וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הטביעה בחצבני: חגר חגורת הצלה כשנפל

קובי דוד

14.7.2013 / 14:30

טרם נקבעה הסיבה לטביעתו של שמואל שמי בן ה-47 כששט בסירת גומי עם משפחתו, אך מחקירת המשטרה עולה תמונה שונה מזו שתיארו עדים, שטוענים כי הוריד את חגורת ההצלה וקפץ למים

חקירת מותו הטרגי של שמואל שמי, בן 47, שטבע למוות במהלך שיט משפחתי בנחל החצבני טרם הושלמה, אך חוקרי תחנת משטרת קריית שמונה טוענים היום (ראשון) כי שמי חגר חגורת הצלה לאורך כל המסלול, גם ברגע שאיבד שליטה והחל לטבוע. זאת בניגוד לעדויות לפיהם הוא הוריד את חגורת ההצלה וקפץ למים במהלך השיט ונסחף בתוך זרם המים החזק של הנחל. הלוויתו תתקיים היום בשעה 18:30 בבית העלמין הצבאי ברחובות.

שמואל שמי שטבע למוות בחצבאני. יולי 2013. באדיבות המשפחה
"ככל הנראה היה עם חגורת הצלה כאשר מעד מהסירה". שמי/באדיבות המשפחה

חקירת המשטרה המיוחדת שנפתחה בעקבות המקרה מגלה כי שמי, שהיה יחד עם שתי בנותיו ואשתו בתוך סירת הגומי, ככל הנראה נפל ולא קפץ כפי שהעידו נוכחים. "הוא נמצא בחלק האחורי של הסירה ושתי בנותיו ואשתו נמצאו בחלק הקדמי", ציין מפקד תחנת משטרת קריית שמונה, רן אופיר. "ככל הנראה כאשר שמי מעד מהסירה הוא היה עם חגורת הצלה וביקש מאשתו להגיע לגדות הנהר כדי שהוא יוכל לעלות שוב לסירה". שמי לא הצליח להגיע לגדות הנהר, איבד שיווי משקל במים וטבע.

"מקפידים על הוראות בטיחות"

עד שיתבררו פרטי המקרה, כוחות המשטרה והנהלת המקום מדגישים את הצורך להישמע להוראות הבטיחות. "אנחנו מקפידים על הוראות בטיחות בצורה קפדנית ויסודית", ציינה אחת ממנהלות האתר, אריאלה בדר, בשיחה עם וואלה! חדשות. "לפני כל ירידה למים מתקיימות מספר הדרכות הנוגעות לחידוד נהלים. קרי, חתימה על הצהרת בריאות המאפשרת את השתתפות הנופשים בספורט הימי, הדרכה קפדנית ושמירה על הוראות הבטיחות בתוך המים, תוך דגש על כך שכל אחד מהמשתתפים ייצא לשיט עם חגורת הצלה. בנוסף, ישנו סרטון נע שרץ על ארבעה מסכים לאורך כל היום המחדד את נהלי הבטיחות בכל השפות".

לדברי הנהלת האתר, לאורך תוואי הנחל פרושים מדריכים של האתר הבודקים את בטיחות הנופשים בתוך המים. "גם במקרה הנוכחי והמצער, תוך דקות ספורות הגיע אחד המדריכים שלנו כדי לסייע ולמשות את הגבר מהמים. עד כמה שידוע לנו הגבר נמצא במים ללא חגורת הצלה", נמסר.

שמי, רעייתו ושתי בנותיו נפשו אתמול עם שאר בני משפחה וחברים באתר קייקי הגושרים. בשעות הצהריים המוקדמות הם יצאו לשיט משפחתי בנחל, שבמהלכו התרחשה הטרגדיה שעלתה לאב המשפחה בחייו. שמי פונה במצב קשה לבית החולים זיו בצפת, תוך פעולות החייאה מתקדמות, אך לרופאים לא נותר אלא לקבוע את מותו. גופתו נשלח לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר כדי לקבוע את סיבת המוות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"צחקנו שחגורת הבטיחות גדולה עליו"

חברים ובני משפחה רבים הגיעו היום לבית המשפחה ברחובות כדי להביע תנחומים. "מדובר בבחור לעניין, גבר שבגברים, שכן טוב ומאוד אכפת", תיאר אחד משכניו של שמי. "זה הלם ואבדה גדולה שאדם כמוהו איננו". לדבריו, "המשפחה יצאה לנופש והם בסך הכל רצו לבלות ועכשיו האסון הזה קרה להם. הבת הגדולה הייתה בדיוק אמורה לטוס לארה"ב להדריך במחנה קיץ בעוד כמה ימים".

קרוב משפחתו של שמי שהיה עמו בעת התאונה סיפר: "הגענו לשם, נרשמנו ונתנו לנו את הכרטיסים. בכניסה היה סרטון הדרכה וכשנכנסנו ילדה שעובדת שם שאלה אותנו אם ראינו את הסרטון ואם יש לנו שאלות וזה הכל. לאחר מכן, היא הפנתה אותנו לקחת את חגורות ההצלה שהיו במצב גרוע. אני זוכר שצחקנו על שמואל כי החגורה הייתה קטנה עליו וזה היה ממש מצחיק לראות אותו לובש את זה. אז עלינו לסירות. אני הייתי בסירה מאחוריו ותוך שתי דקות אני שומע צעקות, אני רואה את אחת הבנות שלו צועקת שהוא נפל למים וקפצתי מיד. הוא ניסה להרים את המשוט שנפל וחטף מכה בראש מהסלע וראיתי אותו עם הראש במים".

לדברי קרוב המשפחה, היה קשה מאוד לחלץ אותו. "הזרם היה חזק מאוד ואני כל הזמן נסחפתי והגיעו עוד ועוד סירות וכל הזמן הזרם דחף אותי קדימה והייתי צריך לנסות לחזור בחזרה", שחזר. "הצלחנו בהתחלה להרים לו את הראש אבל לא אותו כי כנראה הוא היה תקוע במשהו ואת כל זה היינו צריכים לעשות לבד. לקח לא מעט זמן עד שמדריכים ועובדים במקום הגיעו לנקודה בה זה קרה. אנחנו ניסנו בכל כוחנו להוציא אותו וזה לא היה קל. גם המתנדבים של מד"א לא היו מוכנים להיכנס למים ולטפל בו עד שנוציא אותו מהמים, אני פשוט לא מבין את ההתנהלות הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully