וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: ישראל ביצעה ניסוי שיגור מבסיס פלמחים

12.7.2013 / 12:00

ממשרד הביטחון נמסר כי שיגור של מערכת הנעה רקטית תוכנן מראש ובוצע כמתוכנן. גורמים רשמיים סירבו להתייחס לניסוי ולמידת הצלחתו. על פרטי הניסוי הוטל איפול מוחלט

משרד הביטחון הודיע היום (שישי) כי "הבוקר ישראל ביצעה שיגור של מערכת הנעה רקטית מבסיס פלמחים. השיגור נערך במסגרת ניסוי שתוכנן על ידי מערכת הביטחון מראש ובוצע כמתוכנן". גורמים רשמיים במשרד הביטחון סירבו להתייחס לפרסום על אודות הניסוי הבוקר ולמידת הצלחתו. על פרטי הניסוי הוטל איפול מוחלט.

יצוין, כי במנהלת חומה של משרד הביטחון מנהלים כמה פרויקטים במקביל, ביניהם פיתוח של שלבים חדשים בסוללת "כיפת ברזל", מערכת "שרביט קסמים" להתמודדות עם טילי שיוט וטילים ורקטות מטווח בינוני, ומערכת "חץ 3" שאמורה בעתיד להחליף את מערכת "חץ 2".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שובל הטיל ששוגר בשמי בת ים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש שעבר התייחס אלוף-משנה אבירם חסון, ראש מחלקת מערכות שכבה גבוהה במנהלת חומה של משרד הביטחון, לאיום הגרעיני כלפי מדינת ישראל. "אנחנו חושבים כיום בעיקר על איום גרעיני ולכן אנחנו מאיצים עד כמה שניתן את פיתוח מיירט 'חץ 3', כי היינו רוצים לראות אותו ביום שבו יבשיל האיום. אנחנו רוצים שלישראל תהיה שכבת הגנה כמעט מלאה מפני כל איום עתידי או נוכחי", אמר אל"מ חסון בכנס שנערך במכון למחקרי ביטחון לאומי בנושא איומים אוויריים בעידן המודרני. בתשובה לשאלה מהקהל, האם ניתן למנוע פגיעה בלוויין הנע בחלל,

במהלך הכנס חשף אלוף-משנה אבירם חסון, כי הטיל "חץ 3", שנועד ליירט טילים בליסטיים בחלל, מסוגל לפעול מעל מדינות מעגל שלישי שאינן גובלות עם מדינת ישראל - בהן איראן. בהרצאה בנושא תפישת ההגנה בשכבות אמר אל"מ חסון כי השינוי המשמעותי שבוצע במערכת החץ הוא "מעבר מלבנת יסוד סוללתית (סוללה שמזהה את האיום ומיירטת לעברו טילים, כמו בחץ 2 - א.ב), לתפישה כלל ארצית בזכות חיישנים". לפי הדוקטרינה החדשה של חיל האוויר, מערכת של חיישנים מתקדמים ומכ"מים תזהה את האיומים ותדווח על כך למרכז מבצעים - שם תתקבל החלטה איזו מערכת יירוט תופעל להשמדת האיום - פטריוט, "חץ 2" או "חץ 3" בעתיד.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully