וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חשיפת וואלה!: פרטי בסיס הטילים של צה"ל מודרו

4.6.2013 / 13:34

אתר של צבא ארה"ב הגביל את הגישה למסמכי המכרז לבסיס שצפוי לקום, שמותרת רק באמצעות סיסמה. עם זאת, חלק מפרטי המכרז עדיין חשופים לכל בין היתר - גודל האתר והמפרט הבסיסי

צילום: משרד הביטחון

אתר האינטרנט של צבא ארה"ב, שחשף באחרונה את בסיס הטילים הסודי של צה"ל, שיוקם בין ירושלים לאשדוד, החליט לאפשר את הורדת מסמכי המכרז לבניית הבסיס רק באמצעות סיסמה מתאימה. כך נודע הבוקר (שלישי), בעקבות פניית וואלה! חדשות למשרד הביטחון ולחיל האוויר, לאחר שנחשפו השרטוטים ההנדסיים של הבסיס באתר "ג'יינס" האמריקני. עם זאת, חלק מהפרטים עדיין חשופים לכל.

על פי פרסומים זרים, בבסיס יוצבו סוללות טילי יירוט מסוג "חץ 3" שאמורות להיכנס למערך המבצעי בשנת 2015, אם תהליך הפיתוח יתקדם כמתוכנן.

מערכות ההגנה מפני טילים יוצגו לאובמה עם הגעתו ארצה. דוברות משרד הביטחון,
יתנייד על גבי סוללות ממונעות. החץ/דוברות משרד הביטחון

"זה אירוע שלא צריך היה לקרות", אמר לוואלה! חדשות גורם ביטחוני שמעורה בפרטים. "יש לנושא הזה רגישות רבה, ואני מקווה שכל הנוגעים בדבר ילמדו מהמקרה הזה להבא". גורם נוסף שנחשף לפרטי הפרשה, הסביר כי ארה"ב "אינה מודעת למידת הרגישות שקיימת בישראל לבסיסים מהסוג הזה, ובטח לנתונים המסווגים במערכת הביטחון".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ניסוי במערכת חץ 3, ארכיון. משרד הביטחון
כך הטיל פועל/משרד הביטחון

קבלנים אמריקנים שמגיעים לעמוד באתר האינטרנט של חיל ההנדסה האמריקני, עדיין רשאים להעניק הצעת מחיר לבניית בסיס שמורכב מארבעה מבנים ממוגנים, במרחב של 450 מ"ר, שבו גם אתרי אחסון ואזורי פעילות. המפרט הבסיסי שמופיע באתר המכרז - שעלותו מוערכת ב-10-25 מיליון דולרים - כולל גגות מבטון מזוין, דלתות ממוגנות, מערכות חשמל, תשתית מים, תקשורת, מיזוג, מערכת גילוי אש וכיוצא באלה. עוד נכתב בעמוד, כי החברות שברשותן להתמודד במרכז הינן אמריקניות בלבד, בהתאם לחוקה, כאשר דרישת הסף היא ניסיון בבניית מתחמים בסדר גודל שכזה.

מהתכנית ניתן ללמוד פרטים חדשים על אופי ההתמודדות עם איום הטילים המדויקים של האויב. כאמור, סוללות טילי החץ הן ניידות ולכן על פי החלטה של הדרג הבכיר במערכת הביטחון ניתן לנייד אותן על מנת למנוע פגיעה בהן. התכנית ההנדסית מלמדת כי בצה"ל מתכוונים להעביר את הסוללות לבונקרים תת-קרקעיים ולבנות משגרים מבוצרים. מדובר בשינוי מבצעי מהותי שכן הוא הופך את הבסיס הסודי למטרה עבור טילי האויב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully