וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל אמריקני: בסיס הטילים הסודי של צה"ל נחשף

2.6.2013 / 15:05

מכרז בנייה שפורסם בארה"ב חשף את עובי קירות הבונקרים המזויינים, דרכי הגישה לבסיס ופרטים נוספים על בסיס טילים חדש שייבנה בין אשדוד לירושלים עבור ה"חץ 3"

צילום: משרד הביטחון

(צפו בניסוי ה"חץ 3", לאחרונה)

אחד הסודות השמורים של ישראל הופץ ברבים: אתרי ממשל אמריקניים פרסמו בחודש האחרון מכרז המכיל יותר מ-1,000 עמודים בנוגע לבניית בסיס טילים סודי בין אשדוד לירושלים עבור חיל האוויר הישראלי. על פי פרסומים זרים, בבסיס יוצבו סוללות טילי יירוט מסוג "חץ 3" שאמורים להיכנס למערך המבצעי בשנת 2015, אם תהליך הפיתוח יתקדם כמתוכנן.

תכניות התשתית שנחשפו לראשונה על ידי העיתון "ג'יינס", אמורות להיות מוגשות עד יום שישי הקרוב. הן כוללות תכניות הנדסה וחשמל, מיקום הסוללות, קווי הטלפון, עובי הבטון המזוין בבונקרים, גודל המבנים, נתיבי הכניסה והיציאה לבסיס, סוגי הקרקע שמשמשים לביצורים ועוד.

מערכות ההגנה מפני טילים יוצגו לאובמה עם הגעתו ארצה. דוברות משרד הביטחון,
יתנייד על גבי סוללות ממונעות. החץ/דוברות משרד הביטחון

מהתכנית ניתן ללמוד פרטים חדשים על אופי ההתמודדות עם איום הטילים המדויקים של האויב. כאמור, סוללות טילי החץ הן ניידות ולכן על פי החלטה של הדרג הבכיר במערכת הביטחון ניתן לנייד אותן על מנת למנוע פגיעה בהן. התכנית ההנדסית מלמדת כי בצה"ל מתכוונים להעביר את הסוללות לבונקרים תת-קרקעיים ולבנות משגרים מבוצרים. מדובר בשינוי מבצעי מהותי שכן הוא הופך את הבסיס הסודי למטרה עבור טילי האויב.

עוד מלמדת התכנית ההנדסית כי הפרויקט ימומן מכספי הסיוע האמריקני והוא ייבנה בצורה דומה לבסיסי צה"ל שונים שנבנו על ידי חברות הנדסה אמריקניות ברחבי הארץ. מרגע סגירת המכרז ובחירת החברה הבונה, אמורה בניית הבסיס להימשך 485 ימים כדי לקלוט את הסוללות החדשות של החץ.

טרם התקבלה תגובת דובר צה"ל ומשרד הביטחון .

ניסוי במערכת חץ 3, ארכיון. משרד הביטחון
כך הטיל פועל/משרד הביטחון

בחודש פברואר האחרון נערך ניסוי טיסה מוצלח במערכת, שמוגדרת כאחת ממערכות ההגנה האוויריות המתקדמות בעולם. בתיעוד שהפיץ אז משרד הביטחון נראים שלבי ההכנה לשיגור הטיל, רגע השיגור ממספר זוויות, וכן הטיל בתעופתו. הניסוי בוצע משדה ניסויים במרכז הארץ על ידי מנהלת "חומה" האחראית על פיתוח שכבות ההגנה מפני טילים של מדינת ישראל ומפא"ת של משרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקאית להגנה מפני טילים (MDA).

המיירט החדש שנבחן בניסוי פועל עצמאית בחלל, ויודע לעקוב אחר המטרה באמצעות עין ביונית עד להשמדתה. גורם ביטחוני בכיר הגדיר את המיירט החדש כראשון מסוגו בעולם. "הוא מהיר יותר, טס למרחק רב יותר מהמיירט של החץ 2, ויודע להגיע לגבהים גדולים יותר", אמר. בקצה המיירט הותקן ראש ביות אלקטרו אופטי, והוא מוגדר כמיירט חוץ אטמוספרי. במהלך הניסוי נדרש המיירט לזהות את המטרות. אז מתנתק הראש של המיירט מהזנב ופותח מבערים באמצעות מנוע נוסף. גורם ביטחוני בכיר הסביר כי בחלל היכולת לפגוע בטיל היא קלה יותר ולכן השאיפה היא לפגוש את האיום שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully