וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מנהלת חומה הבא: "מאיצים פיתוח חץ 3"

טיל ה'חץ 3' עתיד להוות קפיצת דרך טכנולוגית משמעותית לעומת הדור הנוכחי - 'חץ 2' והוא יהיה מסוגל להתמודד גם עם טילים ארוכי טווח הנושאים ראשי קרב בלתי קונבנציונליים"

יאיר רמתי, המיועד להיות ראש מנהלת "חומה" במשרד הביטחון, התייחס היום (שני) לפיתוח הטיל נגד טילים מדגם "חץ-3". בכנס "הגנה מפני טילים" של קבוצת טכנולוגיות שהתקיים במתחם "אייר-פורט סיטי", אמר רמתי כי "ישראל מאיצה את פיתוח הטיל המהפכני, המיועד ליירט טילים ארוכי טווח, גם בעלי ראשי קרב בלתי קונבנציונליים".

רמתי המכהן כיום כסמנכ"ל השיווק של התעשייה האווירית, יסיים את תפקידו בעוד מספר שבועות ויתמנה לתפקיד היוקרתי במקומו של ראש המנהלת הנוכחי אריה הרצוג. הרצוג קצר שבחים רבים במהלך כהונתו בשל בניית המערכת הרב-שכבתית להגנה מפני טילים. יחידות "חץ-2" מגנות כיום על ישראל מפני טילים בליסטיים. במקביל מפתח מפעל מל"מ של התעשייה האווירית את "חץ-3" שמהווה קפיצה טכנולוגית לעומת הטילים הקיימים ועתיד להתמודד נגד טילים בליסטיים שטרם פותחו על ידי מדינות אויב.

ראש התוכנית האמריקאית להגנה מפני טילים, הגנרל פטריק אוריילי, אמר לפני כשנתיים בקונגרס כי ל"חץ-3" יהיה טווח מבצעי ארוך יותר וגובה פעולה רב, כך שהוא יפגע בטיל האויב עוד בהיותו בחלל. התכנון של "חץ-3" מתקדם יותר מכל מה שאנחנו עושים בתוכניות הטילים נגד טילים שלנו בארצות הברית תודות לחיישן מיוחד ולחידושים נוספים בעיקר במערכת ההנעה של הטיל. כל אלה עושים את ה"חץ-3" למערכת עם יכולות גדולות מאוד".

טיל ה"חץ-2" כולל ראש קרבי המתפוצץ כאשר הוא חולף בסמוך לטיל של האויב ואילו ה"חץ-3" מתוכנן להשמיד את טיל האויב על ידי פגיעה ממשית בו. ארצות הברית מסייעת לישראל במימון הפיתוח של "חץ-3" ושיגור ראשון של הטיל המתקדם מיועד כבר לתחילת השנה הבאה.

עוד על מערכת החץ:

בפעם ה-18: בוצע ניסוי מוצלח במערכת ה"חץ"
ישראל וארה"ב חתמו על הסכם לפיתוח החץ 3
ישראל מציגה: מערכת החץ - הדור השלישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully