וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מיליוני תומכי מורסי יפגינו נגד המשטר החדש"

12.7.2013 / 12:30

באחים המוסלמים, תנועתו של נשיא מצרים המודח, מצפים ל-15 מיליון מפגינים שיצאו לרחובות לאחר תפילות יום השישי וארוחת שבירת צום הרמדאן. הלילה: חייל מצרי נהרג בסיני

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

צפו: רבבות תומכי האחים המוסלמים הפגינו בקהיר, שלשום

יותר משבוע לאחר הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי, קראו הבוקר (שישי) האחים המוסלמים לתומכיהם לצאת שוב לרחובות ולמחות נגד המשטר החדש במצרים. על פי ההערכות, המוני תומכים יגיעו לאחר תפילות יום השישי ולאחר האיפטאר (הארוחה לשבירת צום הרמדאן) למסגד ראבעיה אל-עדוויה בקהיר וישתתפו בהפגנה.

תומכי נשיא מצרים המודח מוחמד מורסי בהפגנה בקהיר, 11 בולי 2013. רויטרס
תומכי מורסי בהפגנה בקהיר, אמש/רויטרס

האחים המוסלמים מתכוונים להוציא לרחובות מיליונים מאנשיהם כדי להגביר את הלחץ על המשטר החדש, וזאת על אף שראש הממשלה, חאזם אל-בבלאווי, אמר כי הוא לא פוסל השתתפות של האחים המוסלמים בממשלתו. אחד מראשי האחים המוסלמים, ספוואת חיג'אזי, אמר כי התנועה צופה ש-15 מיליון מפגינים יצאו היום לרחובות.

"מבצע נוסף לביעור קיני הטרור בסיני"

במקביל, כלי התקשורת בקהיר דיווחו הבוקר כי צבא מצרים החל במבצע נוסף לביעור קיני הטרור בחצי האי סיני ובעיקר באזור ג'אב אל-חלאל, שבו מסתתרים ככל הנראה עשרות פעילי טרור איסלאמיסטים. גם הלילה בוצעו התקפות של ג'יהאדיסטים בסיני על עמדות של הצבא המצרי. באחת התקריות נהרג חייל מצרי.

חיילים מצרים שומרים על הגבול ברפיח, יולי 2013. AP
חיילים מצרים ברפיח/AP

אמש הודה חיל הים האמריקני כי הורה לשתיים מספינותיו שבאזור הים התיכון לנוע לכיוון חופי מצרים. מפקד חיל הים של ארצות הברית, גנרל ג'יימס איימוס, טען כי הספינות קיבלו את ההוראה כבר לפני שניים או שלושה לילות, "כדי להגיב טוב יותר, אם נצטרך". יצוין, כי ארה"ב שולחת לעתים קרובות כלי שיט למדינות שנמצאות במצב ביטחוני מעורער כדי להתכונן לאפשרות של מילוט אזרחיה.

"מצרים נמצאת עכשיו במשבר", אמר גנרל איימוס בדברים שנשא במרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים בוושינגטון. "במצב כזה, עומדות בפני המנהיגות הבכירה של האומה כמה אפשרויות", הוסיף, אך לא פירט מהן אותן אפשרויות. כשנשאל אודות הסיבה לשליחת הספינות לכיוון מצרים השיב: "משום שאיננו יודעים מה הולך לקרות". גורמים בחיל הים האמריקני אמרו כי הספינה השלישית של ארה"ב באזור נותרה בחופי בחריין.

מוקדם יותר אתמול הביעה ארצות הברית דאגה כי המעצרים של מנהיגי האחים המוסלמים במצרים מקשים על האפשרות שהמדינה תצליח לצאת ולהתקדם מהמשבר הנוכחי שפקד אותה. "המעצרים שחזינו בהם לאורך הימים האחרונים נגד קבוצות מסוימות לא עומדים בקו אחד עם הפיוס הלאומי שהממשלה הזמנית והצבא טוענים שהם דוחפים לקראתו", אמרה ג'ן סאקי, דוברת מחלקת המדינה האמריקנית בתדרוך עיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully