וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עגום: סוריה מתמודדת על מושב במועצת זכויות האדם

12.7.2013 / 8:28

המדינה שבה נהרגו כמאה אלף בני אדם במלחמת האזרחים תנסה להתקבל לגוף של האו"ם הפועל מז'נבה. איראן תכננה גם כן להתמודד, אולם חזרה בה. פרושאור: "שיא חדש של אי-שפיות"

אם זה לא היה עצוב – זה בוודאי היה מצחיק: סוריה תתמודד על מושב במועצת זכויות האדם של האו"ם, בבחירות הקרובות שיתקיימו בחודש נובמבר, והיא זכתה לביקורת חריפה בשל כך מצד ישראל וארצות הברית. בבחירות יתמודדו מדינות שונות על 14 מושבים שיתפנו באסיפה הכללית של המועצה, הכוללת בסך הכל 47 מושבים. המדינות שייבחרו למועצה, שמקום מושבה בז'נבה שבשוויץ, ישמשו בה למשך שלוש שנים, שיחלו בינואר 2014.

מועצת זכויות האדם של האו"ם מקיימת דיון חירום בעניין סוריה, ז'נבה, 28 בפברואר 2012. רויטרס
מועצת זכויות האדם של האו"ם מקיימת דיון חירום בעניין סוריה, מרץ 2012/רויטרס

המדינות החברות במועצת זכויות האדם של האו"ם מחולקות לחמישה אזורים גיאוגרפיים. מאזור אסיה והמזרח התיכון הביעו שבע מדינות נכונות להתמודד על ארבעת המושבים ה"אסיאתיים" שיתפנו – סין, סוריה, ירדן, האיים המלדיביים, סעודיה וייטנאם – וגם איראן. אלא שאתמול (חמישי) הודיע דובר המשלחת האיראנית באו"ם כי ארצו משכה את מועמדותה, מבלי שסיפק לכך הסבר. "מדובר בהחלטה שגרתית", אמר.

שגרירת ארצות הברית באו"ם, רוזמרי דיקרלו, אמרה כי לא סוריה ולא איראן ראויות להשתתף במועצת זכויות האדם של הארגון. "ניסיונותיהן של כל אחת מהמדינות להצטרף למועצה הם בלתי ראויים בהתחשב בכך שהן מפרות זכויות אדם ומשתפות פעולה עם דיכוי השאיפות הדמוקרטיות של העם הסורי", אמרה דיקרלו.

דיפלומטים מעריכים: סוריה לא תתקבל למועצה

גם שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור מיהר להגיב על כוונת החברות הפוטנציאליות. "זה עשוי להיות שיא עולמי חדש של אי-שפיות באו"ם", אמר פרושאור. לדבריו, חברותן של שתי המדינות במועצה "דומה למינויו של הסנדק לאחראי על התכנית להגנת עדים".

על אף הרצון הטוב, כמה דיפלומטים העריכו כי סוריה לא תצליח להתקבל למועצה. עוד ב-2011 ניסתה המדינה המשוסעת, שבה ניטשת מלחמת אזרחים שגבתה את חייהם של כמאה אלף בני אדם, לזכות במקום במועצת זכויות האדם. אולם אז היא משכה את הצעתה עקב לחץ שהפעילו עליה מדינות מערביות וערביות. שגריר סוריה באו"ם לא הגיב על הדברים.

הלל נויר, ראש ארגון UN Watch העוקב אחר פעילות האו"ם מז'נבה, ציין כי סוריה ואיראן אינן המדינות היחידות בעלות מוניטין מפוקפקים בתחום זכויות האדם, המעוניינות במקום במועצה. נוסף להן, הזכיר נויר את רוסיה, סין, קובה, אלג'יריה וצ'אד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully