וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 50 שנה: פריצת דרך בפרשת החונק מבוסטון

על פי ההערכות החונק רצח כ-11 נשים, האחרונה שבהן ב-1964. דגימת DNA מבית הקורבן האחרון קשרה את החשוד ברציחות, אלברט דה סאלבו, שמעולם לא הורשע במעשים ומת במאסר

משטרת בוסטון הודיעה אתמול (חמישי) כי מצאה התאמת DNA מהגבר שנחשד כ"חונק מבוסטון" מנוזל זרע שנמצא על צעירה בת 19 שנחשבה לקורבנו האחרון לפני כמעט 50 שנים. על פי ההערכות, החונק רצח 11 נשים בשנות ה-60' המוקדמות והטיל את אימתו על בוסטון במשך למעלה מ-20 חודשים מתוחים, בעוד הוא צד את קורבנותיו, נשים בגילאי 19 עד 85. הפחד בעיר היה גדול במיוחד לאחר שנודע כי מרבית קורבנותיו הותקפו מינית ונרצחו בבתיהן. על פי ההערכות, היו נשים שעזבו את העיר מחשש לחייהן.

אתמול הכריזו הרשויות כי בדקו לאחרונה נוזל זרע שנמצא על גופתה של מארי סאליבן, שעברה התעללות מינית ונחנקה למוות בינואר 1964. הבדיקה העלתה התאמה כמעט מדויקת לאלברט דה סאלבו, האיש שהתוודה ברציחות אך מעולם לא הורשע על פשעיו.

חלק מקורבנות החונק מבוסטון. AP
נשים שעזבו את העיר מחשש לחייהן. חלק מקורבנות החונק מבוסטון/AP

דה סאלבו נדקר למוות בבית סוהר במסצ'וסטס בשנת 1973. הוא ריצה שם מאסר עולם בגין אונס ופשעים נוספים. דגימות ה-DNA נלקחו מגופתה של סאליבן ומשמיכה שהרשויות לקחו מביתה לפני כמעט חמישה עשורים ונשמרה במשטרה, התאימה לדגימה שנלקחה מבקבוק מים שבו השתמש לאחרונה אחיינו של דה סאלבו, כך דיווחו הרשויות. שופט בית המשפט העליון אישר להוציא את גופתו של דה סאלבו מקברו כדי להגיע למסקנה חד משמעית יותר. הוצאת הגופה יכולה להתרחש עוד השבוע.

חקירת פרשת הרוצח מבוסטון. AP
חוקר בביתה של אחת הנרצחות/AP

"לא היו ראיות פורנזיות שקושרות את אלברט דה סאלבו לרצח מארי סאליבן עד היום", אמר דניאל קונולי, התובע המחוזי של סופלוק במסיבת עיתונאים בה נחשפו הממצאים. גם אם תימצא התאמת DNA, עדיין קיים ספק אם דה סאלבו הוא החונק מבוסטון – או רק אחד מבין כמה אנשים שביצעו את מעשי הרצח בשל חוסר העקביות בהודאתו. קייסי שרמן, אחייניתה של סאליבן, אמרה כי הראיות החדשות "מספקות סגירת מעגל מדהימה".

הכל חוץ מפואטיקה: חיים של רוצח במאה מלים

(עדכון ראשון: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully