וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נעדר מהוועידה: "הליכוד לא מעניין אותו"

11.7.2013 / 20:27

ראש הממשלה החליט ברגע האחרון שלא להגיע לוועידת הליכוד לאחר שבית הדין של התנועה החליט שלא לקיים כמה הצבעות. חלק מהפעילים זעמו: "לא מכבד אותנו". דני דנון: "זו זכותו"

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

מבוכה במפלגת השלטון: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביטל הערב (חמישי) ברגע האחרון את השתתפותו המתוכננת בוועידת הליכוד, שמתקיימת בגני התערוכה בתל אביב. במפלגה הסבירו כי ראש הממשלה החליט להיעדר מהכינוס לאחר שבית הדין של התנועה החליט היום שלא לקיים הצבעות על כמה נושאים ובהם הסמכת מרכז התנועה לבצע שינויים בתקנון המפלגה.

פעילים וחברי מרכז שנכחו באירוע הביעו אכזבה רבה מכך שנתניהו נעדר מן הכינוס, ואמרו כי מדובר בזלזול בפעילי השטח שנסעו שעות מכל רחבי הארץ על מנת להקשיב לנאומו המתוכנן של ראש הממשלה, שאישר את השתתפותו באירוע ביום שלישי השבוע. גורמים במפלגה טענו כי נתניהו העדיף שלא להגיע לכינוס כיוון שהבין שלא יהיו הצבעות, מה שיגרום לכך שפעילים רבים יעזבו את המקום, ורצה להימנע מסיטואציה מביכה בה היה נאלץ לנאום מול אולם ריק.

ועידת הליכוד, יולי 2013. בן קלמר
נתניהו חשש לנאום מול אולם ריק. גני התערוכה, הערב/בן קלמר

סגן שר הביטחון, דני דנון, נעמד לצדו של ראש הממשלה ואמר כי זכותו לבחור לאיזה כינוס הוא מגיע ולאיזה לא. "אנחנו נתכנס שוב בדצמבר אחרי הבחירות המוניציפאליות, אבל היום הוועידה תמשיך כרגיל ותדון בדברים לטובת הליכוד והמדינה", אמר. "אנחנו נקיים דיונים היום, נתקדם בעבודת הוועידה ויהיו עוד ישיבות של ועידת הליכוד ואני מאמין שאליהן נתניהו יגיע. ראש הממשלה מוזמן לכל דיון של מרכז הליכוד אבל הוא בוחר מתי להגיע ומתי לא". דנון, שנבחר לשמש כנשיא ועידת הליכוד, טען כי אינו רואה בהיעדרותו של נתניהו פגיעה אישית. "אני יכול למנות ישיבות רבות שראש הממשלה לא הגיע אליהן, והוא זכאי לבחור מתי הוא מגיע ומתי לא מגיע", הבהיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"לא נאפשר לפרק את הליכוד"

סגן יו"ר ועידת הליכוד, חבר הכנסת לשעבר איוב קרא, סיפר כי נתניהו היה אמור לנאום סביב השעה 20:00. "אלה דברים שיכולים לקרות", טען. "זה ראש ממשלה שיש לו תפקיד אולי הכי חשוב וקשה בעולם, וכל דבר שקורה יכול לגרור שינויים וכל דבר הוא בר-שינוי וצריך לקחת בפרופורציה". בתשובה לשאלה אם ייתכן שנתניהו חושש ממפגן נגדו, השיב קרא: "לא, אני נפגשתי עמו אתמול, הוא לא חשש ואמר לי חד-משמעית שיגיע לוועידה ויחבק את אנשי השטח ושהנתק הזה, שהיה קצר, נבע מראייה ממלכתית ודאגה למדינה ושהוא רצה להגיע בכל מאודו לשטח".

אשר יעיש, חבר מרכז הליכוד, מתח ביקורת על היעדרותו של נתניהו ואמר: "זו לא פעם ראשונה שהוא לא מתייחס למרכז. זה היה כבר בעבר עם כל התרגילים והחיבור עם ליברמן, היינו בחוץ בבדיקה והוא כבר חיבר שתי מפלגות. הדרך שלו ברורה, הליכוד לא מעניין אותו. מעניין אותו רק ביבי. אני אומר לכם שהמרכז החדש התפכח, הוא לא יעבור לסדר היום ולא נאפשר לפרק את הליכוד. אם צריך להחליף – נחליף". לדבריו, ביטול ההצבעות לא היה אמור למנוע מראש הממשלה להגיע. "כמו שאני הגעתי מטבריה והחברים הגיעו מקריית שמונה, זה מראה שהוא לא מכבד אותנו וכנראה שנפסיק לכבד אותו".

ח"כ דני דנון בוועידת הליכוד, יולי 2013. בן קלמר
"הוועידה תמשיך כרגיל". דני דנון, הערב/בן קלמר

אסי לוי, חבר ועדת החוקה במפלגה, התייחס גם הוא להיעדרותו של ראש הממשלה. "מכיוון שאין הצבעות, זה לא מביא חשק ועניין", הסביר. "אתה רואה גם שאין נוכחים פה. אם היו הצבעות, הייתם רואים שהכל היה תוסס. מכיוון שלא מגיעים אנשים, איך יגיע ראש הממשלה?". הוא הוסיף: "צריך לתת לו חשק לבוא - שיהיו הצבעות ודברים מעניינים. בשביל מה לשים לו מקלות בגלגלים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully