וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב אחרי ההפסד: "לא הוגן, אבל אני לא מתלוננת"

1.7.2013 / 18:28

בשיחה עם וואלה! חדשות, הוסיפה הח"כית שהפסידה לישראל כץ בבחירות ליו"ר מזכירות הליכוד כי תפעל ששרים לא יוכלו להיבחר לתפקידים במוסדות המפלגה: "כך אפשר 'לקנות' אנשים"

"זה לא היה משחק הוגן, אבל אני לא מתלוננת. אני מודה למאות פעילים, ושמחה שיש לי מחנה של 40% מהמרכז. זה בסיס מצוין להמשך הדרך להנהגת הליכוד". כך אמרה היום (שני) לוואלה! חדשות חברת הכנסת מירי רגב (ליכוד), בעקבות הפסדה לשר ישראל כץ בבחירות לתפקיד יו"ר מזכירות התנועה.

הבחירות לתפקידים האחרים, יו"ר המרכז ויו"ר הלשכה, לא סיפקו קרב של ממש. בחירתם של סגן שר הביטחון, דני דנון ליו"ר המרכז, ושל סגן שר החוץ, זאב אלקין, ליו"ר הלשכה, לא הפתיעו איש. לכן, התמקדה תשומת הלב בקרב הפוליטי בין כץ ורגב, שנתמכה על ידי השרים גדעון סער, גלעד ארדן וסילבן שלום. כולם רצו מאוד לראות בהדחתו של כץ.

גלעד ארדן וגדעון סער בגני התעורכה, נובמבר 2012. דרור עינב
"קרב ההשמצות לא פגע בליכוד. סעד/דרור עינב

בין כץ לארדן וסער אף הושמעו חילופי דברים קשים בימים האחרונים, וכץ אף הודיע שאם ייבחר, ידאג לחקור את הליך הבחירות המקדימות, ואת התנהלות מטה הבחירות ומטה ההסברה, עליהם היו מופקדים ארדן וסער. ארדן, מצדו, הקליט הודעה בה האשים את כץ בקיפאון של מוסדות הליכוד, שבתקופת שליטתו של כץ שירתו, כך לטענת ארדן, את כץ ולא את הליכוד.

אלא שלמרות התמיכה המרשימה של שלושה שרים, לא הצליחה רגב להיבחר, וזכתה ב-40% בלבד מהקולות. לדבריה, היא אינה מאוכזבת: "זה היה הישג יפה. 40 אחוז מול יו"ר מזכירות מכהן שקובע את שיטת הבחירות, והבטיח לראשי ערים תשתיות בבחירות המוניציפליות, זה הישג יפה".

"צר לי שהמנגנון עדיין שולט"

לדברי רגב, היא השלימה עם הפסדה בסיבוב הזה, אך בכוונתה לפעול לכך ששרים לא יוכלו להיבחר שוב להיות בעלי תפקידים במוסדות הליכוד: "אני מכבדת את החלטת חברי הוועידה. אעשה כל מה שניתן למנוע כפל תפקידים בעתיד. לא יכול להיות ששר מכהן יהיה יו"ר מזכירות, כמו שלא יכול להיות שח"כ יהיה יו"ר ועד עוברים או יו"ר תנועת הליכוד העולמית, כי כך אתה יכול 'לקנות' אנשים, לתת להם שווה ערך, שהפייט הוא לא הוגן. צריך להתחרות בפייט הוגן. המנגנון צריך להיות נקי".

קרב ההשמצות בין כץ לבין סער, ארדן ושלום פגע בליכוד?

"לא. בדמוקרטיה אנשים אומרים את דעתם, אני שמחה שהצטרפו אליי שרים איכותיים שהם בהנהגה, שקיבלו תפקידים ראשונים ועקפו את ישראל בפריימריז. צר לי שהמנגנון עדיין שולט. עשר שנים לא מתייחסים לסניפים, והמנגנון ניצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully