וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים חסמו קצינים בכירים ביציאה מיצהר

יהושע בריינר

10.7.2013 / 19:52

מתנחלים מנעו את יציאת השיירה, שבה היו הפרקליט הצבאי הראשי ומח"ט שומרון, שסיירו בהתנחלות. מזכירות היישוב: "התושבים נהגו באיפוק". צה"ל: "רואים את המעשה בחומרה"

תקרית חמורה ביצהר: תושבים וצעירים מהיישוב חסמו אחר הצהריים (רביעי) את יציאתם של קצינים בכירים בצה"ל מההתנחלות - כך נודע לוואלה! חדשות. הדבר אירע כאשר כמה כלי רכב צבאיים ובהם הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, ומפקד חטיבת שומרון אלוף-משנה יואב ירום, הגיעו לסיור באזור השומרון.

במסגרת הסיור נכנסו הקצינים גם ליצהר, אלא שכאשר ביקשו לצאת מההתנחלות, החלו להתאסף כמה מתושבי המקום. הם חסמו את המשך נסיעתם של הקצינים ומנעו מהם לעזוב את המקום במשך דקות ארוכות. הקצינים הזעיקו למקום את כוח מג"ב, וכאשר זה הגיע – הוא פיזר את ההתקהלות בכניסה ליישוב. לא דווח על נפגעים, אולם איש מהתוקפים לא נעצר. בינתיים הספיקו אלוף עפרוני ואל"מ ירום לעזוב את היישוב בדרך צדדית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההתנחלות יצהר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלוף עפרוני הגיע למקום בין היתר על מנת לבחון מקרוב סוגיות משפטיות הקשורות לגזרת השומרון. הרקע לחסימת כלי הרכב הצבאיים הוא טענות של תושבי יצהר נגד מפקד החטיבה, שהוציא צו שטח צבאי סגור האוסר על כניסה למאחז כיפה סרוגה שבהתנחלות. לדברי התושבים, מדי לילה פושטים כוחות מג"ב על המאחז כדי לעצור את תושביו. לטענתם, באחד המקרים אף נכנסו השוטרים שלא כחוק לאחד הבתים ובעקבות כך הם שוקלים להגיש תביעת נזיקין נגד מג"ב ונגד ירום עצמו. כמו כן, ביצהר כועסים על כך שצה"ל החל לאחרונה לאבטח עבודות להקמת בריכות מים בכפר הפלסטיני הסמוך, זאת בשל התנכלויות חוזרות ונשנות נגד הפלסטינים תושבי הסביבה.

רק לפני כמה שבועות היה מעורב מח"ט שומרון ירום בעימות עם צעירים, לאחר רצח אביתר בורובסקי בצומת תפוח באפריל האחרון. אל"מ ירום מנע אז בגופו מפעילי ימין להיכנס לכפר פלסטיני סמוך בתגובה לרצח. אין זו הפעם הראשונה שבה מתעמתים תושבי יצהר עם קצינים בכירים בצה"ל. במאי 2012 הותקף מפקד גדוד שריון על ידי צעירים מהיישוב במהלך עימות שפרץ בין מתנחלים לפלסטינים מהכפר עוריף הסמוך. ב-2010 הותקפה מכוניתו של מפקד החטיבה דאז באבנים ובנורות צבע שגרמו נזקים לכמה כלי רכב צבאיים.

עימותים בכניסה ליצהר, אפריל 2013. דרור עינב
עימותים בין תושבי יצהר לכוחות מג"ב, אפריל 2013/דרור עינב

במזכירות יצהר אמרו הערב בתגובה לדברים: "חסימת המח"ט נעשתה על ידי תושבים, נשים וילדים כהבעת מחאה שקטה ולא-אלימה בעקבות התנהלות ורדיפת תושבי המאחז. היישוב מציין לשבח את מידת האיפוק אותו נקטו התושבים והכוחות בפיקודו של המח"ט".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "היום בשעות אחר הצהריים נערך סיור בו לקחו חלק הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, מפקד חטיבת שומרון, אל"מ יואב ירום וקצינים נוספים, במהלכו ביקרו ביישוב יצהר. חלק מתושבי המקום התקהלו וחסמו את הדרך במהלך יציאתם מהיישוב, וכוח הוקפץ למקום. באירוע לא היו נפגעים". עוד נמסר כי צה"ל "רואה בחומרה מעשים אלו, אשר מכוונים כנגד העוסקים במשימת ההגנה על אזרחי ותושבי המדינה וימשיך לאכוף את החוק והסדר במרחב יהודה ושומרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully