וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: הבריחו זהב מהשטחים במאות מיליוני שקלים

גלעד גרוסמן

10.7.2013 / 14:10

שלושה תושבי בת ים מואשמים כי רכשו זהב ללא תיעוד בשטחי הרשות הפלסטינית ומכרו אותו לייצוא מישראל. כדי לטשטש את המכירה, הוציאו חשבוניות פיקטיביות

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשו היום (רביעי) כתבי אישום נגד שלושה תושבי בת ים, בגין עבירות על חוק המע"מ ועבירות של הלבנת הון בסכום עתק של כמאתיים מיליון שקלים, לאחר שלטענת רשות המסים הם פעלו לרכישת זהב ללא תיעוד בשטחי הרשות הפלסטינית, אותו מכרו ליצואני זהב בישראל. השלושה, כך נטען, הוציאו חשבוניות פיקטיביות כדי לכסות את הרכישות.

על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עורכי הדין ליאת בכור, ליאת גולדשטיין-שוורץ ואורי שפיגל מרשות המסים, סמואל כוכב, בן 58, רכש "זהב שחור" מהשטחים במשך כשנתיים לפחות. את הזהב הוא מכר לשני נאשמים נוספים, אילן שפק וכפיר מויאל. מכיוון שמדובר בזהב שחור ללא התיעוד, השלושה קשרו עם אחרים כדי שאלה יספקו להם חשבוניות פיקטיביות על מקור הזהב לכאורה. על פי כתבי האישום, כוכב התחמק מתשלום מס בגין הכנסות של למעלה מ-300 מילון שקלים וביצע עבירות הלבנת הון בסכום של כ-268 מיליון שקלים. שפק ומויאל נאשמים בביצוע עבירות הלבנת הון בסכום של כ-220 מיליון שקלים.

רשות המסים מבקשת להאריך את מעצרם של השניים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. זאת, בין השאר בשל היקף העבירות הנטען, ובשל חשש משיבוב הליכי משפט או ניסיונות בריחה מהדין. בנוסף, ברשות מבקשים לחלט כלי רכב של השניים ותכשיטי זהב בשווי מאות אלפי שקלים.

פרקליטיו של כוכב, עורכי הדין בני נהרי ושוש חיון אמרו כי הוא מכחיש את האישומים נגדו. הם ביקשו לשחררו ממעצר בשל מצבו הרפואי. פרקליטיו של שפק, עורכי הדין ציון אמר, קרן שקד וכפיר ממון, אמרו בעקבות הגשת כתב האישום כי הנאשם כופר באישומים שמיוחסים לו. "אנחנו ביקשנו לדחות את הדיון בבקשת המעצר בשבועיים כדי ללמוד את חומר החקירה הרב שנאסף בתיק החקירה וכן בשל מצבו הרפואי של הנאשם", אמרו. פרקליטיו של מויאל, קובי בן שעיה ושריג דמרי, הכחישו את הטענות נגדו. "לא בכדי מרשנו שוחרר פעמיים על ידי בית משפט השלום, כשהמשטרה בבקשותיה השונות התבססה על טענות שלא מצאו את ביטויין בכתב האישום שהוגש היום ולא היו מבוססות. חפותו תתברר במהלך המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully