וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשב במועצה מקומית גנב מיליונים כדי להמר בפיס"

קובי דוד

7.7.2013 / 20:03

גדעון שמואל מטבריה נאשם כי במשך 7 שנים ניצל את מעמדו כאחראי על מערכות השכר במועצת עמק הירדן והוציא תלושי שכר פיקטיביים. המטרה: לכסות חובות שנבעו מהתמכרותו להימורים

כתב אישום חמור הוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד גדעון שמואל, תושב טבריה בן 52, בגין גניבה של שמונה מיליון שקלים. על פי כתב האישום, שמואל ששימש חשב שכר במועצה האזורית עמק הירדן וכן מנהל חשבונות ותיק ומוערך בכמה גופים חיצוניים, ניצל את מעמדו הבכיר ואת האמון שניתן בו כאחראי על מערכות השכר, והצליח לגנוב את הכסף במרמה על מנת שיוכל לכסות את חובותיו הרבים שנבעו מהתמכרותו להימורים.

הסיפור פורסם לראשונה בשבוע שעבר בוואלה! חדשות. לאחר החשיפה, כוחות משטרת טבריה החליטו לעצור את החשוד. התיק הועבר למפלג הונאה צפון, וזה פתח בחקירת האירוע. בתום חקירת המשטרה הוחלט על הגשת כתב אישום. כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז הצפון, מייחס לשמואל עבירות רבות, ובהן גניבה בידי עובד ציבור, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון וזיוף מסמך בידי עובד ציבור בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, במשך כשבע שנים ניצל הנאשם את תפקידיו כחשב שכר וכמנהל חשבונות במקביל במקומות עבודה שונים ואת האמון שנתנו בו העובדים כדי להעביר מדי חודש, בדרכים שונות ובמרמה, תשלומים בהיקפים של עשרות אלפי שקלים לחשבונות בנק שונים. בחלק מהמקרים, נטען, העביר שמואל את סכומי הכסף שהוציא במרמה ממקומות העבודה ישירות לחשבונותיו הפרטיים והשתמש בהם להימורים בדוכני הפיס. במקרים אחרים, העביר הנאשם את סכומי הכסף ישירות לחשבונותיהם של בעלי דוכני הפיס בהם נהג להמר, לצורך כיסוי חובות ההימורים שצבר.

"ההעברות התבצעו על ידי הוצאת תלושי שכר פיקטיביים אשר נשתלו במערכת השכר של מקומות העבודה בהם עבד הנאשם", צוין בכתב האישום. "העברות אלו, באמצעות הוספת עובדים פיקטיביים שנחזו להיות מקבלי משכורות מטעם מקומות העבודה, והכספים, הועברו ישירות לחשבונות בעלי דוכני פיס. במשך התקופה בוצעו עבירות בתחכום, בשיטתיות ומתוך מודעות שנלוות לכך עבירות נוספות". הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully