וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: החשב במועצה "המציא" עובדים וגנב מיליונים

קובי דוד

24.6.2013 / 7:56

בביקורת שערך גזבר מועצת עמק הירדן הוא גילה שחשב השכר המועסק זה 25 שנה העביר לכאורה לחשבונות פרטיים שישה מיליון שקלים בעזרת תלושי שכר פיקטיביים. הוא הושעה מתפקידו

חשד למעילת ענק במועצה האזורית עמק הירדן בצפון הארץ. חשב שכר המועסק במועצה זה 25 שנים הושעה מתפקידו לפני כמה ימים, בעקבות חשד שמעל בכספי קופת המועצה בסכום של שישה מיליון שקלים. ראש המועצה יוסי ורדי הגיש תלונה בתחנת משטרת טבריה נגד החשב, יחד עם גזבר המועצה, שחשף את המעילה לכאורה של חשב השכר שהושעה מתפקידו, אך עד כה הוא לא נעצר.

המעילה לכאורה נחשפה לפני כשבועיים, לאחר שגזבר המועצה ניהל מעקב שוטף אחר תלושי השכר של עובדי המועצה. הגזבר גילה לתדהמתו כי חשב השכר, האחראי על הנהלת החשבונות של המועצה, הנפיק תלושי שכר עבור עובדים פיקטיביים, באמצעות זהות בדויה ותוך התבססות על נתונים של עובדי המועצה שפרשו לגמלאות.

על פי החשד, במשך שנים רבות נהג החשב, האמון גם על מערכת הנהלת החשבונות הממוחשבת של המועצה, להעביר את תלושי השכר לחשבונו הפרטי בשני סניפי בנק שונים בצפון הארץ. המעשים החמורים המיוחסים לעובד התרחשו לכאורה מאז שנת 2006. "מדובר בשיטה מאוד מתוחכמת", סיפר גורם המעורה בחקירת האירוע, "המקרה גרם לזעזוע עמוק בקרב עובדי המועצה כיוון שמדובר בעובד ותיק ומוערך. אנו מקווים שחקירת המשטרה תחשוף את האמת ותעשה סדר בכל הבלגאן שנוצר". במשטרת מחוז צפון אישרו כי נפתחה חקירה בנושא. העובד עצמו סירב להגיב לדברים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשב הושעה. נוף המועצה האזורית עמק הירדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין מדובר בפעם הראשונה שצצות סוגיות הנוגעות לשכר העובדים במועצה. בחודש דצמבר 2012 נחשד ראש המועצה – ורדי עצמו, כי העביר כספים לסגנו וכן לשתי מנהלות אגף בניגוד לחוק. בעקבות החקירה של יחידת החקירות באגף השכר במשרד האוצר, החזיר סגן ראש המועצה 200 אלף שקלים לקופת המועצה, ואילו שתי מנהלות האגף השיבו יחדיו כ-100 אלף שקלים. התיק הועבר לעיון בפרקליטות מחוז צפון שטרם החליטה אם להעמיד לדין את החשודים במעשה.

מהמועצה האזורית עמק הירדן נמסר בתגובה: "המועצה חשפה מעילה משמעותית של חשב השכר במועצה. החומר נאסף והועבר לטיפולה של המשטרה. המועצה מצפה שהמשטרה תמצה את החקירה". כמו כן נמסר כי האיש הושעה מעבודתו במועצה.

"ראש מועצה בצפון העביר מאות אלפי שקלים לבכירים"

לפניות לכתב קובי דוד: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully