וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבר בקריאה טרומית: ייאסר עישון ביציעי הספורט

עומרי נחמיאס

10.7.2013 / 14:19

הצעתה של ח"כ עדי קול עברה ברוב גדול וללא מתנגדים: "לא סביר שבחירה של אדם לעשן תבוא על חשבון הזכות של שאר הציבור לשמור על בריאותו". יציע למעשנים יוקצה בכל מגרש

פיצוחים – אין, סיגריות – אאוט: מליאת הכנסת אישרה הבוקר (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק של חברת הכנסת עדי קול (יש עתיד), לפיה ייאסר עישון ביציעים של מגרשי ספורט. 48 חברי כנסת תמכו בהצעה, שעברה ללא מתנגדים ומול נמנע אחד.

חברת הכנסת קול הדפה את הביקורת שנשמעה כלפי החוק, ואמרה כי במגרשים יוקצה יציע ייעודי בו יהיה מותר לעשן. שרת הבריאות, יעל גרמן, אמרה בדיון כי "עישון סיגריות הוא גורם המוות מספר אחד בעולם, הניתן למניעה". לדבריה, "בישראל ההערכה היא שבין 1,000 ל-1,500 איש מתים מדי שנה כתוצאה מחשיפה לעישון כפוי. כעשרת אלפים אנשים מתים בישראל בשנה כתוצאה מנזקי עישון".

אוהדי הפועל תל אביב מניפים שלט באצטדיון בלומפילד. קובי אליהו
יציעי הכדורגל יתנקו מעשן הסיגריות?/קובי אליהו

עוד הוסיפה גרמן, כי "כיום החוק לא אוסר על עישון באצטדיונים והקהל נאלץ להיות חשוף לעישון באופן כפוי. לא סביר לאפשר מצב שבחירה של אדם לעשן תבוא על חשבון הזכות של שאר הציבור לשמור על בריאותו". "האיסור על עישון במקומות פתוחים", המשיכה, "הוא ישים לחלוטין. בקאמפ נואו (אצטדיונה הביתי של ברצלונה - ע.נ) אסור לעשן וגם באצטדיון החדש בחיפה הוכרז שיהיה אסור לעשן. הרוב המוחלט של הציבור תומך במהלך".

מדוח של משרד הבריאות, שהתפרסם בחודש מאי האחרון, עולה כי אחד מכל חמישה ישראלים מעשן סיגריות. לפי הדוח, שמתייחס לבני 21 ומעלה באוכלוסייה בישראל, אחוז המעשנים הוא 20.6%. לאחר שקלול על פי גיל וקבוצת אוכלוסייה, נמצא כי 27.2% מכלל הגברים בישראל מעשנים ו-14.5% מהנשים. כמו כן, אחוז המעשנים באוכלוסייה היהודית הוא 19.8, ושיעור העישון המשוקלל באוכלוסייה הערבית הוא 24.9%. יצוין כי מעשן הוא מי שדיווח כי הוא מעשן כל יום ומי שדיווח כי הוא מעשן מדי פעם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully