וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח משרד הבריאות: אחד מ-5 ישראלים מעשן סיגריות

לפי דוח בנושא עישון, אחוז המעשנים בישראל גבוה בקרב הגברים הערבים ביחס ליהודים, ובקרב נשים יהודיות ביחס לערביות. נקודת אור: להבדיל מדוח העוני, מצבנו טוב ביחס ל-OECD

אחד מכל חמישה ישראלים מעשן - כך עולה מדוח משרד הבריאות בנושא העישון שהוצג היום (שני) בוועדת הבריאות בכנסת. לפי הסקר, שמתייחס לבני 21 ומעלה באוכלוסייה בישראל, אחוז המעשנים בישראל הוא 20.6%. לאחר שקלול לפי גיל וקבוצת אוכלוסייה, נמצא כי 27.2% מכלל הגברים בישראל מעשנים ו-14.5% מהנשים. כמו כן, אחוז המעשנים באוכלוסייה היהודית הוא 19.8, ושיעור העישון המשוקלל באוכלוסייה הערבית הוא 24.9%. יצוין כי מעשן הוא מי שדיווח כי הוא מעשן כל יום ומי שדיווח כי הוא מעשן מדי פעם.

להבדיל מדוח העוני, בנושא העישון מצבנו אינו חמור ביחס למדינות החברות ב-OECD. שיעורי הגברים והנשים המעשנים בישראל נמוכים מהממוצע בקרב המדינות המושוות. עם זאת, ראוי לציין כי בישראל מתייחסים הנתונים לבני 21 ומעלה, ואילו במרבית המדינות האחרות מדובר בבני 15 ומעלה. ואולם, מספר מדאיג במיוחד הוא אחוז המעשנים בקרב גברים ערבים בישראל - 43%, זאת לעומת 23.7% מהגברים היהודים. עם זאת, בקרב הנשים, אחוז הנשים היהודיות שמעשנות כפול מזה של הנשים הערביות שמעשנות (15.9% לעומת 6.7%).

הגיל הממוצע להתחלת עישון סיגריות בישראל הוא 17.9 לגברים יהודים, 20 בקרב נשים יהודיות, 19.2 בקרב גברים ערבים ו-25.2 בקרב נשים ערביות. בהשוואה בין יהודים ובין ערבים, נמצא כי בכל קבוצות הגיל שיעורי העישון גבוהים פי 2.2-1.5 בקרב גברים ערבים בהשוואה לגברים יהודים, אולם בקרב הנשים נמצא כי בקבוצות הגיל 21.54 שיעורי העישון גבוהים פי 4.3-1.7 בקרב היהודיות בהשוואה לערביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully