וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון הרכבת בקנדה: נפתחה חקירה פלילית, 35 נעדרים

חוקרי המשטרה בקוויבק אספו עדויות רבות מהאסון מהן עולה חשד שמהנדס שטיפל ברכבת בתחנה סמוכה שיחרר את בלמיה וזה מה שהוביל להידרדרותה המהירה. צפו בתמונות מהעיירה החרוכה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בדיווח מיום האסון)

התקדמות בחקירת אסון הרכבת בקנדה: מפקד משטרת קוויבק, מייקל פורגט, הודיע ביממה האחרונה כי לאור העדויות שנאספו על ידי החוקרים, נפתחה חקירה פלילית בנוגע לסיבות שגרמו לתאונה הקשה שהתרחשה בשבת האחרונה במדינה. רכבת משא עמוסת נפט סטתה מהפסים ליד העיירה לק-מגנטיק, וגרמה לסדרת פיצוצים ושריפה גדולה. 15 בני אדם נהרגו בפיצוצים ועוד כ-35 עדיין מוגדרים נעדרים.

לדבריו של פורגט, החוקרים המשטרתיים מתמקדים בשאלה האם שוחררו בלמי הרכבת, שקטריה נשלטו מרחוק ללא נהג. הרכבת חנתה בתחנה בעיירה סמוכה, בטרם החלה להידרדר במהירות עצומה היישר אל תוך מבנים במרכז לק-מגנטיק, שעשרות מהם נחרבו.

פיצוץ רכבת המשא בעיירה לה מגנטיק בקוויבק קנדה, 7 יולי 2013. רויטרס
העיירה לק-מגנטיק עולה בלהבות דקות לאחר התאונה/רויטרס

מחומר החקירה שהותר עד עתה לפרסום, עלה כי הרכבת, שגררה 72 קרונות אשר הכילו 30 אלף גלונים של נפט גולמי, חנתה בליל שבת, קצת אחרי חצות, בעיירה נאנט שנמצאת כ-11 קילומטרים מלק-מגנטיק. על פי החשד, מהנדס שעסק בתחזוקת הרכבת על המסילה, הוציא משימוש ארבעה או חמישה קטרים, אבל השאיר אחד בפעולה על מנת להבטיח שהבלמים של כלי הרכב יהיו משולבים. אולם, מסיבה מסוימת שעדיין לא התבררה, חדלו בלמי הרכבת לעבוד זמן לא רב אחר כך.

פיצוץ הרכבת בקנדה, יולי 2013. רויטרס
"לא יודעים איך להתגבר על מה שאירע". כלי רכב שרופים במרכז העיירה/רויטרס

בשל כך, החלה הרכבת לנוע במורד המסילה, ולאחר 18 דקות צברה מהירות עד שסטתה מהפסים סמוך ללה-מגנטיק והתפוצצה. "החקירה שלנו מתמקדת באופן שבה התפשטות האש בזמן האירוע השפיעה על גודל האסון", אמר דונלד רוס, חוקר בטיחות שמשתתף בחקירת הנסיבות שהובילו לפיצוצים.

"מעולם לא ראיתי רכבת מגיעה במהירות גבוהה כל כך למרכז העיירה", שחזר איבון רוזה, תושב המקום, ל"רדיו קנדה" את המראות הקשים שראה. "ראיתי את הקרונות מתנתקים מהרכבת, ואז את הכל מתפוצץ. תוך דקה העיירה עלתה בלהבות". כמו כן, ראש העיירה, קולט רוי-לרוש, תיארה בדמעות את תחושותיה בראיון לטלוויזיה המקומית, זמן לא רב לאחר האירוע. "כשאתה רואה את מרכז העיירה שכמעט נהרס כליל, אתה מבין שאנו שואלים את עצמנו איך אנחנו הולכים להתגבר על מה שאירע".

פיצוץ הרכבת בקנדה, יולי 2013. רויטרס
פיצוץ הרכבת בקנדה, יולי 2013/רויטרס
פיצוץ הרכבת בקנדה, יולי 2013. רויטרס
פיצוץ הרכבת בקנדה, יולי 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully