וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ הרכבת בקנדה: 3 הרוגים, "אנשים איבדו הכל"

המשטרה בקוויבק הודיעה כי מספר הקורבנות בשריפת הענק צפוי להאמיר, ויש חשש לחייהם של עשרות. טרם ידוע מה הביא לסטיית הרכבת ממסלולה. ראש ממשלת קנדה יבקר היום במקום

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

משטרת קנדה הודיעה היום (ראשון) כי לפחות שלוש גופות אותרו עד כה בעיירה לק מגנטיק שבקוויבק, שם סטתה אתמול ממסילתה רכבת משא שהובילה עשרות קרונות של נפט. התאונה הובילה לפיצוץ עז ולשריפה שהביאה לפינוים של כאלפיים מתושבי העיירה מבתיהם, בגלל הלהבות וזיהום האוויר הכבד. "מצאנו שלוש גופות", אמר דובר מטעם המשטרה, מישל ברונט. הדובר הוסיף כי גופות נוספות צפויות להימצא בקרוב באזור. מאז אתמול נעדרים לפחות 60 בני אדם שלא יצרו קשר עם בני משפחתם, ויש חשש כבד כי הם נספו בתקרית.

תאונת רכב. קוויבק, קנדה, 6 ביולי 2013. רויטרס
הרכבת דהרה ללא נהג היישר אל מרכז העיירה לק מגנטיק/רויטרס

התאונה אירעה כאשר הרכבת, שנשאה על 72 קרונותיה 30 אלף גלונים של נפט גולמי, ירדה מהפסים מסיבה שטרם התבררה. כלי התחבורה העצום, שנשלט מרחוק ללא נהג, דהר במהירות היישר אל תוך מבנים במרכז לק מגנטיק, שעשרות מהם נחרבו.

איבון רוזה, תושב המקום, סיפר ל"רדיו קנדה" כי עזב את הזירה דקות לפני התאונה. "מעולם לא ראיתי רכבת מגיעה במהירות גבוהה כל כך למרכז העיירה", שחזר. "ראיתי את הקרונות מתנתקים מהרכבת, הכל התפוצץ. תוך דקה העיירה עלתה בלהבות. עדי ראייה תיארו את המתרחש במקום "זוועה". "ראיתי את האש דרך החלון", תיארה איב פוצ'ר, תושבת העיירה, לרשת CBC. "זה היה בוהק כמו השמש. הבנתי שזה פיצוץ". פוצ'ר סיפרה כי הפצירה בשכניה שצפו בלהבות לברוח מהמקום באופן מיידי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
רכבת שסטתה מהמסילה התפוצצה וגרמה שריפת ענק בעיירה בקוויבק קנדה, 6 ביולי 2013. רויטרס
כוחות הכיבוי השתלטו על האש, אך היא טרם כובתה לגמרי/רויטרס

אדוארד ברקהארדט, יו"ר חברת הרכבות "מונטריאול, מיין ואטלנטיק", אמר כי מהנדס בחן את בלמי הרכבת שעות ספורות לפני התאונה. "הוא טען כי בדק את הבלמים בכל חמשת הקטרים וכן בחלק מהקרונות", אמר ברקהארדט.

היום יגיע לזירת האסון ראש ממשלת קנדה, סטיבן הארפר. הוא צפוי לפגוש את התושבים שהתרכזו בבתי ספר מקומי, שם קיבלו סיוע מהצלב האדום. "רוב התושבים נמצאים עם קרוביהם", אמרה נציגת הארגון מרים מארוט. "מדובר בעיירה קטנה ויש בה הרבה סולידריות. התושבים עוזרים כאן זה לזה. האנשים פה לא יודעים מה יקרה בשעות הקרובות ובימים הבאים. חלק מהם איבדו הכל". שירותי הכבאות בקוויבק הצליחו להשתלט על האש, אולם טרם כיבו אותה לגמרי.

קנדה: הרוג ועשרות נעדרים בפיצוץ רכבת שהובילה נפט

רכבת שסטתה מהמסילה התפוצצה וגרמה שריפת ענק בעיירה בקוויבק קנדה, 6 ביולי 2013. רויטרס
"התושבים עוזרים כאן אחד לשני". פעולות כיבוי בלק מגנטיק/רויטרס
רכבת שהובילה נפט ירדה מהפסים: "נהר של אש". רויטרס
רכבת שהובילה נפט ירדה מהפסים: "נהר של אש"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully