וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לגדול ברעש

דודו לוי

9.7.2013 / 10:38

החוק המתיר לשוטר להיכנס לדירה רועשת ללא צו מרתיח את דודו לוי. הוא מזהיר מהמדרון החלקלק שיוביל אותנו לבולשביזם, ובפיו מסר לשכן שלא ישן - תהיה בן אדם, תן לשמוח קצת

החוק החדש, שאושר אמש (שני) סופית בכנסת בקריאה שנייה ושלישית בכנסת ומאפשר לשוטרים להיכנס לבתים בקלות בלתי נסבלת, הוא חוק אפל ומסוכן לכל אזרח בישראל. אם כבר מדברים על רעש, מוזר בעיניי דווקא השקט שבו החוק הזה מתקבל. כנראה שאפילו המצדדים בו לא הבינו לאן הם נכנסים.

מסקירת התגובות ברשת, נראה שהמצדדים בחוק מתחלקים לשניים. הראשונים הם המגזימנים: כאלה שאיזה שכן שלא בא להם טוב הרעיש פעמיים-שלוש, ומשם הדמיון שלהם כבר המריא, הצ'לנג'ר נשארה מאחור. "שכנים שעושים מסיבה כל ערב"? באמת? כל מי שאי פעם אירח עשרה אנשים בביתו, אפילו לארוחה שקטה, יודע שזה פשוט המון עבודה ולכלוך - אז מסיבה, שתייה, רעש וריקודים? עוד לא נולד לוחם הקומנדו, אפילו האמיץ ביותר, שיסכים לארגן ולנקות מסיבה בביתו פעמיים בשבוע.

הקבוצה השנייה - אלו שאין להם מושג מה באמת קורה בשטח. אז הנה דיווח מהשטח: אני גר כשש שנים בתל אביב, עיר הפשע והרעש. יצא לי לערוך יותר ממסיבה אחת בביתי, ליום הולדת. אני מתקלט כתחביב, ויצא לי להיות בעשרות מסיבות-בית נוספות. ב-100% מהמקרים שבהם הגיעה משטרה - הבעיה נפתרה מיד. השוטרים נכנסו לדירה, בלי צו ובלי בעיות, והתקבלו בכבוד ובחיוך (נשבע לכם) - ובעל הבית/הדי-ג'יי הנמיך או סגר את המסיבה בצער בדיוק כפי שהשוטרים הורו לו. מעולם לא נתקלתי בבעל בית שסירב או בניידת שנאלצה להגיע בפעם השנייה.

כניסה לבית? החרמת ציוד? תחשבו רגע בהיגיון. מה בעל דירה יכול לעשות? לסרב לשוטר? לברוח מהבית שלו כשהשוטרים בכניסה? בעוד השוטרים יכולים לקנוס אותו או לעכב לחקירה. להגיד שיש בעיה של רעש בכל בניין שני בישראל והשוטרים חסרי אונים - זה משהו בין הגזמה פרועה לשקר מוחלט.

ביתכם הוא מבצרכם? כבר לא

הפוליטיקאים לא רואים אותנו ממטר. הם שכחו מה זה להיות אזרחים. השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', יוזם החוק, אולי היה יותר מדי במשטרה (כ-32 שנה) ובפוליטיקה מכדי לראות משהו אחר מלבד זווית הראייה הצרה של עוד כוח ועוד סמכות. זכויות אזרח? אמממ... אה כן! זה שמקריאים לפני מעצר! רואים שאני יודע?

והגרוע מכל עוד לפנינו. תבינו כמה זה חמור: במעוז החירות האחרון-חביב, הבית שלכם, שוטר - כל שוטר - יוכל להיכנס, לכפות סמכות ולהפעיל כוח, בלי צו, בלי כלום. וההצדקה? רעש... לא פשע, לא פגיעה, שום עבירה פלילית. רעש זה מספיק. החוק הזה ממציא מחדש את הבולשיביזם.

יש כאן, ישראלים יקרים, שני מדרונות חלקלקים בחוק אחד: הראשון - תשכחו מביתו של אדם כמבצרו; מעכשיו, הבית שלכם הוא בדיוק כמו הרחוב מבחינת המשטרה (מחשבה נעימה?). השני - לאן עוד זה יגיע? גם סקס סוער ורועש אסור יותר? גידול חיות? ריח? גם אלו עלולים להיות מפגעים. זה צעד ראשון ונוראי להטלת מגבלות על אזרחים גם בביתם.

אז שכן-שלא-ישן יקר, אל תהיה גיבור על צעירים שחוגגים. זה יגיע גם אליך בסוף. למשל, מגדלת חתולים שקטה תמצא את עצמה בצד שני, צועקת שחודרים לה לבית, כשהמדינה למשל תחליט שאסור לגדל בבית משותף יותר משני בעלי חיים, כי זה מטרד בריאותי, עושה ריח והחתולים מייללים בלילה. ממש מטרד שבלי ספק מצדיק שכוח משטרתי יטפל בו ומייד! אפילו בלי הריח, הרי יללות זה גם רעש, לא?

ומילה אחרונה, מהלב, לשכנים האלה שמתקשרים למשטרה. תהיו בני אדם, תהיו סובלניים. תחשבו לרגע גם אתם על הזולת. אנשים ששמחים, חוגגים ורוקדים, הדבר האחרון שהם חושבים עליו זה חלילה להפריע לכם. ואם זה ממש מוגזם, גשו לדלת ותבקשו בחיוך להנמיך, לשוטרים שלנו יש מספיק עבודה חשובה לעשות, את הווליום אני יכול להוריד בעצמי.

דודו לוי הוא פיזיקאי ואקטיביסט

דעה אחרת: שוטר, תסגור את המוזיקה לשכנים

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

  • עוד באותו נושא:
  • חוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully